"Its guarantee you see elephants"

Vi har varit pa tigerochelefant-safari i djungeln.

Vi har gatt tusen mil bland blodiglar, ruskiga insekter och andra inkraktare.

Och hur manga tigrar har vi sett?

NOLL.

Och hur manga elefanter har vi sett? Inte en endaste sketen elefant.

SKITDJUNGEL, du kan dra at skogen!! (argt och vresigt)

Pa ett satt later det ju som ett i-landsproblem, men man kan val anda inte ha i-landsproblem i ett u-land har jag kommit fram till.


 
Ursakta min plotsliga naturbildsadra, men vi hittade i alla fall doda elefanttander.
Eller ja, tander ar val alltid doda.



Och okej da, farska tigerspar. Men anda. Man ska val anda fa bli attackerad
av en riktig tiger pa safari om man nu vill det. Fatta vad stor min blogg skulle bli
om jag dog av en tigerattack. Sjukt vart.

Kommentarer
Postat av: Em

Haha, vi var också på tigerjakt i Indien när vi var där... "I can't beliiv it, jo are the first ever that don't se elephant!" Jag fick en blodigel på mig också. Det var ju i och för sig lite spännande.

2009-01-04 @ 19:47:57
URL: http://parentes.blogg.se/
Postat av: Käpt'n Flint

Ha ha, "djungeln" kan dra åt "skogen". Classy Lisa, classy!

2009-01-05 @ 00:26:56
URL: http://www.myspace.com/killingkittensswe
Postat av: knivlisa

Em: Ja ditt lyllo, jag fick inte ens en blodigel!!

2009-01-05 @ 15:44:42
Postat av: Katinka

Haha, jag var också i Kumily för 2 år sedan. Såg varken elefant eller tiger. Trekkade i 3 timmar där. Finns knappast tiger. De där spåren de visar kör de med varje turistgrupp, haha..

Vill du se tiger så åk till Bandhavgarh i Madhya Pradesh, i närheten av byn Tala. Där får man inte gå för där finns verkligen tiger! Såg flera stycken vid olika tillfällen. Breathtaking!

2009-01-07 @ 23:51:42
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: knivlisa

K: Tack för tipset, jag får åka dit nån annan gång för nu är jag hemma igen!.

2009-01-10 @ 14:33:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0