Dagens fejkmakerskor




Det här är Hanna. Jag träffade henne igår och vi började av någon anledning skryta om hur manipulativa vi var som barn.

Jag:
- Jag ville så sjukt gärna ha glasögon, så jag fejkade att jag inte såg bokstäverna på tavlan. Sen blev det jättepinsamt när de mätte med den där apparaten i ögonen och såg att jag såg perfekt.

Hanna: - Ja jag med! Skitpinigt. Och jag fejkade till och med att jag inte hörde när man gjorde såna där hörseltester. Ja ba jag hööör inte nån signal.

Jag: - Haha. Och jag fejkade att jag behövde hålfotsinlägg fast jag inte ens hade någon hålfot. Typ böjde foten och ba kolla vilken missbildad fot.

Hanna: - Och jag ville så gärna bryta benet så jag hoppade ner från höga saker. Gips var ju det coolaste som fanns.

Jag: - Äre sant! JAG MED. Jag hoppade till och med ner från garagetaket. Tänkte att jag åtminstone kunde få stuka foten och få kryckor. Men det funkade aldrig.

Hanna:
- Inte för mig heller.

Jag: - Och jag fejkade att jag behövde tandställning - och FICK DET!

Hanna (ser plötsligt förfärad ut): - ................ Men......

Jag: - Vaddå.

Hanna: - ......Det är ju SKITDYRT med tandställning.


Jag gick tydligen över gränsen där. Helt plötsligt blev jag en stor samhällsbelastning i stället för att bara vara ball.

Kommentarer
Postat av: Annikasan

Hahaha! Undrar egentligen hur mycket dyrare det var för dig att ha tandställning än det skulle ha varit för era respektive päron att sätta in er på psyk, som det skulle blivit om de insåg att ni hoppade från höga saker för att skada er själva.

2009-09-16 @ 14:36:32
URL: http://annikasan.blogg.se/
Postat av: Pippili

Hahahaha Ja, som om där vart det stopp :)



En av min killkompisar brukade hoppa från höga höjder och landa på ryggen för att lära sig klara av smärta... :)

2009-09-16 @ 14:37:25
URL: http://metrobloggen.se/pippili
Postat av: Agnes

Hur fejkar man att man behöver tandställning? Tandläkaren ser väl om tänderna är snea eller raka?

2009-09-16 @ 15:07:32
Postat av: knivlisa

Jag behövde ju tandställning, hade världens överbett. Men jag ville inte ha den för att få snygga tänder utan just för att det det VAR SÅ BALLT MED TANDSTÄLLNING!!

2009-09-16 @ 15:11:17
Postat av: J

När mitt knä hoppade ur led första gången (o stannade i den missbildade positionen) fick jag åka ambulans till akuten. Jag undrade såklart ifall jag skulle få åka rullstol ett tag nu (med fejkad uppsluppenhet). Men det skulle inte behövas sa Ambulanskillen. Jag blev såklart skitbesviken. Klart man inte vill behöva åka rullstol. Men man kan ju "göra" en Andy Pipkins lixom, och använda det till sin fördel.

2009-09-16 @ 15:18:50
URL: http://candyink.blogspot.com
Postat av: CAMILLA

hahaha!

2009-09-16 @ 15:37:58
URL: http://camillabr.blogg.se/
Postat av: Empan

Hahaha jag fejkade också att jag såg dåligt så jag kunde få glasögon. Sen skulle jag börja på scouterna(hahah) dagen efter jag fått dom och så sa mamma att jag skulle ta dom på mig så att folk vande sig med en gång att jag hade glasögon, så det gjorde jag.



Fast där var en kille som va jätte söt så nästa gång vägrade jag, fick gå och göra nytt syntest och hade plötsligt perfekt syn och har ännu idag. Har fortfarande inte erkänt för min stackars mor som fick köpa dyra glasögon till mig.



Ang scouterna kom jag på att det var töntigt och att killen bara var intresserad av att knuta råbandsknopar, inte av tjejer så scouterna varade bara i 2 veckor. Men jag hann köpa en såndär grön kopp man ska ha i tält.



Puss

2009-09-16 @ 17:05:49
URL: http://emilyfridalinnea.blogspot.com
Postat av: Råg-Rut

Insulinpump kostar landstinget 40 000. Å andra sidan är det inte så lätt att fejka behov av.

2009-09-16 @ 17:27:35
URL: http://knackebrot.blogspot.com/
Postat av: Ylva

Jag fattar inte varför man vill ha ett handikapp. Kanske för att jag inte behövt fejka. Jag har/har haft glasögon, linser, tandställning, dålig hörsel och bipolärt syndrom. Inte alls särskilt festligt förutom möjligen när vi skulle testa synen på lågstadiet och man fick hålla en slev för ena ögat. Det enda jag fuskat med var en hennatatuering.

2009-09-16 @ 19:39:19
URL: http://yfronten.blogg.se/
Postat av: Alo

Skönt att höra att inte bara jag fejkat dålig syn! Jag fick ett par glasögon men minns inte att jag nånsin använde dem, av någon anledning var det då inte ballt längre.

Jag undrar om mamma kanske genomskådade min bluff för hon propsade aldrig på att jag skulle bära dem.



Fy jag skäms ännu, 30 år senare..... :-(

2009-09-16 @ 20:03:24
Postat av: Becca

Hahaha Känner såååå igen mig! Länkar lite om det är ok!:P

2009-09-17 @ 08:54:17
URL: http://reberecca.blogg.se/
Postat av: c to the

Jag var helt besatt av att operera bort blindtarmen när jag var liten. Eller jag ville operera vad som helst, jag vill ha det där asballa ärret. Och blindtarmen var det enda jag visste att jag kunde leva utan...



Så en kväll så fejkade jag magont. Så får jag åka in på sjukhuset, så klämmer de på vänstersida av magen och frågar om jag har ont. Jag skriker rätt ut med "döende" smärta. Varpå de svarar att DET inte är blindtarmen eftersom att den sitter på högersida. Så då fick jag laxeringsmedel och åka hem. (Åkte ambulans dit btw)



Andra vändan hade jag lärt mig var blindtarmen satt så då lyckades jag få spendera en natt och festa på glassen man får. Men tydligen skulle man ha ont i magen hela tiden för att operera bort blindtarmen (vilket jag missat totalt). Så jag fick åka hem dagen efter.



TREDJE vändan, då klämde det och kände. Sedan fick mamma med ett recept på lavenemang hem. Jag hade som aldrig ont i magen mer, efter den dagen!



2009-09-21 @ 20:31:18
URL: http://carre92.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0