Dagens naturlag





Jag var på World Expo i Shanghai. (En asstor världsutställning där varje land har en egen paviljong.)

I svenska paviljongen:

 

Guide (kines): Yes, I will present to you Sweden. Here are photos of typical swedish children. They are blond and like pingpong. We have pingpong in common.

 

Min grupp: Hihi. Okey.

 

Guide: They like dressing up on Easter (påskkärringar).

 

Vi: Hihi ok.

 

Guide: And they like to drink.

 

Vi: Hihi. ok.

 

Guide: And this is the swedish princess, Victoria Karlsson.

 

Jag: HAHAHAHHAHA. ÖH. What?

 

Guide: This is the swedish princess, Victoria Karlsson. She is getting married this summer.

 

Jag: HAHAHAHHA. You are kidding right. (stör resten av gruppen, men det är liksom befogat)

 

Guide: No, she is getting married in june.

 

Jag: Haha, ööh.. Yes. But ..You think her name is Victoria Karlsson?

 

Guide: Yes…?

 

Jag: Thank you. Now I can make a blogginlägg.

 

Min kompis: Hehehe.

 

Guide: A what?

 

Jag: Nothing.

 

Det hade varit bäst om det slutade där, men historien hade tyvärr en förklaring.

 

Några planscher föreställande en tjej som jobbar på Volvo berättade om energi och innovation i Sverige.

Hon hette Victoria Karlsson och guiden hade liksom blandat ihop dem.

 

Men det sa jag förstås inte till honom. Går en guide runt i Shanghai och berättar att Kronprinsessan Victoria Karlsson ska gifta sig måste man låta honom göra det. Det är en naturlag.

 

Svenska paviljongen.

 

 


Kommentarer
Postat av: ColinZeal

"Viktoria Karlsson"?!?? Riiiiight.



(Undrar egentligen hur många som vet att hon heter Bernadotte i efternamn?)

2010-05-12 @ 16:34:36
URL: http://www.colinzeal.se
Postat av: Ylva

Moahahaha! Du skulle ha korrigerat och sagt att hon heter Carl-XVI-Gustafsson. Kolla mitt inlägg om kinesbebisar och säg om du sett något liknande i det där konstiga landet.

2010-05-12 @ 17:43:30
URL: http://yfronten.blogg.se/
Postat av: Annikasan

Alltså Colin, vaddå? Då jag fattar inte... Hon heter väl Victoria i efternamn och Kronprinsessan i förnamn?!

2010-05-12 @ 17:52:11
Postat av: Heffler

Hon är ju som Pippi, har hur många efternamn som helst. Victoria Kungsdotter Bernadotte Majestät Karlsson Rullgardin och grejer.



Undrar om Ockelbo-Danne tar alla hennes namn...

2010-05-12 @ 18:20:23
URL: http://www.heffler.blogspot.com
Postat av: ColinZeal

Annikansan:

Hehhe.

Enligt forumet Flashback borde hon nog heta Victoria Ormtjusaren...



(Kolla länken nedan till Googles indexerade trådnamn på Flashback)

Postat av: Ferferi

Haha vilken katastrof!

2010-05-12 @ 19:47:55
URL: http://blogg.veckorevyn.com/ferferi/
Postat av: Ida

haha! Sjyst att bara ge ett blogginlägg sådär utan att ta betalt eller nåt =)

2010-05-12 @ 20:41:33
URL: http://miraku.blogg.se/
Postat av: knivlisa

Ida: Haha jag vet. Asschysst

2010-05-13 @ 11:12:27
Postat av: Ylva

Eh, min bild på kinesbebisen försvann men nu finns den i ett inlägg från den 13:de och det skulle vara kul om du sett någon sådan.

2010-05-14 @ 11:59:02
URL: http://yfronten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0