Han slet av mig Carries stövel

image82


Jag såg Josef Fares nya film Leo i söndags, och jag misstänker att nattens mardröm har med det att göra.

Jag drömde att jag träffade huvudpersonen Leo och sa "hej, jag såg Leo och tyckte den var bra"

Då drog Leo fram sin elpistol och tryckte upp mig mot en vägg och slet av mig ena stöveln och sa:

- Kolla nu här.

Så sköt han min stövel med elpistolen. Det blixtrade och dundrade och till slut låg stöveln livlös vid min sida.

- Så där går det med dig också om du inte kallar saker vid dess rätta namn. Filmen heter "The Leo" och inte Leo. Om du säger att du sett Leo tror ju jag att du menar att du sett mig. Skitkorkat av dig, sa han.

Jag sprang därifrån och tänkte att jag borde ha svarat nåt tufft, typ "Jaha, men korkat av er då att använda era egna namn som karaktärsnamn. Du var bäddad för missförstånd long before you were born man".

Men, the man hade ju elpistol.


I alla fall, kontentan är att jag återanvänder sjukt mycket intryck från TV och böcker i mina drömmar. 

Nattens outfit:

Blixtrarna kommer från Heroes, elpistolen från Stieg Larsson, upptryckningen mot väggen från Prison Break, stöveln från Sex and the City och Leo från Leo (När jag vaknade var jag tvungen att kolla på internet om det där "the" var sant men det var det ju inte).


bild från www.myspace.com/leomovie


Kommentarer
Postat av: Kira

Din blogg gör mitt liv så mycket roligare. Ibland garvar jag så mycket att jag faktiskt nästan kissar på mig. Tack! :-D

2007-12-06 @ 10:45:13
URL: http://blogg.aftonbladet.se/5414
Postat av: knivlisa

Åh tack kira! Dina kommentarer gör mitt liv härligt.

2007-12-06 @ 22:13:07
Postat av: Eivindastri

I really appreciate your website. An interesting website with an interesting design. A lot of interesting info. Thanks.

2009-02-11 @ 14:33:53
URL: http://eivindastri.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0