Förlåt gamle gubbe jag tycker den är skitsnygg.

image55


Är det någon som har reflekterat över hur ful gränsdragningen mellan Sverige och Norge är?

Jag har aldrig gjort det.

Förrän i natt då uppenbarligen. Jag drömde att jag jobbade på någon sorts kvällstidningsredaktion och
någon ringde in ett tips om att HAN ÄNTLIGEN HADE ERKÄNT!!

Alla ba vaddå erkänt. Vem... vad... tell us.

Tjejen som hade fått telefonsamtalet berättade. GUBBEN SOM RITADE GRÄNSEN MELLAN SVERIGE OCH NORGE HAR ERKÄNT ATT DET VAR HAN!!

Alla började tjoa och tjimma och ba "vi bjuder hit honom, öppna champagnen"..

Jag tyckte inte det var något konstigt med det. Det var en stor händelse. A moment of History. A piece of revolutionary discovery. Alla visste ju hur ful gränsdragningen var och ända sedan Sverige och Norge delades hade det spekuletats i vem som kunde ha varit så oförståeligt klantig och okontrollerad.

Mannen kom till redaktionen. Han var jätteglad och lättad att han äntligen hade erkänt och det var liksom så länge sedan allt hänt så ingen var ju besviken på honom. Tvärtom blev gubben väldigt poppis.

Tills.

En kille (en gammal mellanstadiekompis till mig, han var typ mobbare) ställer sig upp och säger:

- Men hörni. Varför firar vi honom så här egentligen. Det är nästan som om han har gjort något bra?
Det enda den här gubben har gjort är en FUUUUUL GRÄNSDRAGNING.

Och glädjen på redaktionen tystnar genast. Den gamle mannens underläpp börjar darra och leendet tynar bort.. Jag bara står där och har SÅÅÅååå hemskt ont i hjärtat.

Då vaknar jag och berättar drömmen för Linus. Och han säger:
- Va?
Jag: - ja hemskt va?
Linus: - Jamen..  inte ens du stod upp för honom?


(bild från www.skandinavien.info)


Kommentarer
Postat av: Dencha

jag är stum!
Och jävligt avundsjuk.
Era drömmar verkar ju sjukt rolilga, själv är jag nöjd om jag kanske en gång i månaden vaknar med lite halvribba från att ha drömt om en gammal skolfröken eller nåt...
Vill ha såna drömmar ni har ju!

2007-09-17 @ 09:45:54
Postat av: joel

Nu skulle jag kunna bjuda hem dej på champagne för att fira din bästa bloggtext någonsin!

2007-09-17 @ 09:53:08
URL: http://www.joeljosefsson.blogspot.com
Postat av: Jerrie

*skrattar* Underbar dröm, på alla sätt och vis. Jag tycker att du skulle ha gett gubben på nöten! Rita fula gränser sådär liksom..

2007-09-17 @ 16:11:35
URL: http://metrobloggen.se/Jerrie
Postat av: knivlisa

Dencha: Jag har alltid tyckte att jag har varit drömmästare men jag är numera sjukt brädad av linus. Jag kommer nästan aldrig ihåg dom längre..
Joel: Tack, Man får alltid bjuda mig på champagne.
Jerrie: haha på nöten. Vilket bra uttryck.

2007-09-17 @ 22:52:38
Postat av: Marika

Din blogg är den bästa på länge!

2007-09-18 @ 09:26:06
URL: http://metrobloggen.se/MariQua
Postat av: Annie

HaHaHa!!!! Gubben måste varit bra skröplig om han var med när gränsdragningen gjordes.

2007-09-18 @ 13:58:39
URL: http://www.veryfishy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0