Dealbreaker


Bebisen på bilden har inget med texten att göra.


Nattens sömnprat:

Linus:- DET BRUKAR INTE GÅ TILL SÅ HÄR!

Jag: - ....mmva? Vad har hänt?

Linus: - DET GÅR ALDRIG TILL SÅ HÄÄÄR.

Jag: - Vad snackar du om?

Linus: - ............Mmm.. näe jag drömde en grej.

Jag: - En grej.. Vaddå för grej.

Linus: - Jag drömde att vi hade fått en bebis, och så PRATADE den jättetydligt. Den var ju bara nån månad gammal!!

Jag (min puls ökar med typ 80 slag sekunden): - Vad sa den då? Vad sa den?

Linus: - En massa olika saker.

Jag: - Jamen VAD.

Linus: - (sover igen)


Vi har en liten deal jag och Linus.
Han väcker mig när han pratar. Som straff måste han berätta vad drömmen handlar om. Om jag anser att drömmen har god skojpotential får han inte utelämna några detaljer. Tycker han missköter avtalet lite ibland.

(Och man är inte konstig som drömmer om  pratande bebisar, det har väl alla gjort.)

Kommentarer
Postat av: Soffan

Haha vad sjuka i huvet ni är..

2009-01-16 @ 10:22:30
Postat av: Katinka

Vilken bra deal ni har! Perfekt ju! Tycker du ska ta upp saken med honom och reda ut varför han bröt avtalet.

2009-01-16 @ 10:54:11
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: Ordbajsarna - Daniel

Haha, som vanligt är sömnsnacket priceless! Jag måste säga att jag förstår hans förtvivlan. Det finns inget äckligare i skräckfilmer än små små barn som beter sig konstigt. Han kanske inte ville prata om det för att han var/är i djup chock efter denna säkerligen traumatiska upplevelse. Det är nästan så att jag är det trots att jag bara läst om det. Men visst, ett avtal är ett avtal och ska följas. Finns det skriftligt?

2009-01-16 @ 10:58:57
URL: http://www.ordbajsarna.se
Postat av: knivlisa

Soffan: Äh.



Katinka: ska jag banne mig göra.

2009-01-16 @ 10:59:44
Postat av: knivlisa

Daniel: nej tyvärr men Pakta Sunt Servanda ändå väl. (avtal skall hållas på latin eller nåt). Nu måste jag komma på nåt straff för honom för han lär ju ha förträngt vad det var

2009-01-16 @ 11:03:02
Postat av: jessica

vilka underhållande nätter du lär ha!

2009-01-16 @ 11:41:30
URL: http://jejejessica.blogg.se.
Postat av: knivlisa

Jessica: ja, och jag slår honom också ganska många gånger per natt.

2009-01-16 @ 11:43:39
Postat av: Anna

Underbart! Jag önskar att min sambo förstod vad jag säger i sömnen. Jag pratar ganska vilt tydligen men han fattar ju inte vad det är jag försöker säga!

2009-01-16 @ 11:54:55
URL: http://annzah.blogg.se/
Postat av: Kira

Jag hörde någonstans att om man håller i en persons stortå när han sover svarar han på alla frågor man ställer. Testa det. :-)



Jag skulle provat själv men jag har bara tillgång till mina egna tår. Syrrans ibland iofs men hon skulle nog sparkat mig i ansiktet.

2009-01-16 @ 12:39:54
URL: http://blogg.aftonbladet.se/5414
Postat av: link

Seriöst, det där har jag inget minne av överhuvudtaget. Vi hade konversation i sömnen lisa! Nice

2009-01-16 @ 12:53:32
Postat av: Ordbajsarna - Daniel

Ja, det är sant. Pacta sunt servanda är givetvis ledord i detta civilrättliga tvistemål. En muntligt avtal är lika bindande som ett skrivet, dock svårare att bevisa. Jag har fullt förtroende för att en passande reprisalie kommer att åtnjutas i detta fall och ser även fram emot återkoppling på detta...

2009-01-16 @ 14:51:33
URL: http://www.ordbajsarna.se
Postat av: Thomas

Kira - jag har hört att om man håller i en killes penis så säger han precis vad man vill höra. Fast det gäller kanske bara i vaket tillstånd.

2009-01-16 @ 23:50:37
URL: http://tol.bloggspace.se
Postat av: kniven

Kira: ska jag asolut göra nästa gång.



Thomas: haha.. 12 poäng fick du där.



OB-Daniel: Du gör verkligen skäl för ditt namn!! Bravo!



Link: Vad menar du. Du sov ju inte, du var vaken som en nötkärna, SEN somnade du.

2009-01-17 @ 08:57:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0