Det är liksom inte för inte som det heter torvftigt

Nattens sömnprat:

Linus: - Jaha ja.  Ja.. Jag förstår vad du menar med torven. Det går nog att ordna.

Jag: - .............Va... Vaddå.

Linus: - Näe.. Jag drömde att min chef visade mig en massa torv. Vi var ute någonstans och så visade han mig.

Jag: - ???????



Alltså.

Inte för att kritisera hans val av yrke på något sätt (han är energisystemanalytiker (.....i know, jag har tränat på att säga det länge)).

Men.

Har man jobbat med .....TORV hela dagen känns det lite som waste of sovnjutning att drömma om..... torv. 


Tycker jag i alla fall.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Att vända torv va ju de där sommarjobbet som ingen ville ha, tom efter plocka jordgubbar, gurkor, sälja fröpåsar etc.

2009-10-20 @ 22:43:49
URL: http://denperfektapartnern.blogspot.com
Postat av: knivlisa

exakt. Nu är han ju lite mer advanced men.. ändå. Torv.

2009-10-20 @ 22:46:37
Postat av: Anonym

Kul anrs om där fanns nån som typ levde på att vända torv, sälja gräddbullar mm. Ja lider av nattskräck, skulle ha nån som filmar dem sekvenserna. Skönt att ha en respektive me ett obegriplitt jobb. Hur va din dag? E ju inte obligatorisk fråga, rätt olön liksom

2009-10-20 @ 23:09:33
URL: http://denperfektapartnern.blogspot.com
Postat av: Andrea

Det heter ju torftigt

2009-10-20 @ 23:14:06
Postat av: Bloggfeld

Andrea, din förmåga att greppa humor är lite torvftig. Eller så skämtar du. Och då var det kul!

2009-10-20 @ 23:30:48
URL: http://www.metrobloggen.se/bloggfeld
Postat av: Andrea

Haha jag skojade faktiskt.

2009-10-20 @ 23:50:40
Postat av: knivlisa

Andrea. kul.

2009-10-21 @ 09:50:25
Postat av: knivlisa

Dpp: Frågar du mig hur min dag var?



Det var ju trevligt. Min dag var bra, fast det hände inte något utöver det vanliga förutom att jag chattade med en person som jag bodde med i london för 9 år sedan. Det var kul för vi har inte hörts sen dess knappt. Han var jättekär i en tjej och jag gav honom relationsråd.

2009-10-21 @ 09:55:07
Postat av: Astarkvedja

Du. derimot, drømmer bare at du møter kjendiser, ser på penisoperasjoner og er på bloggalla? :D

2009-10-21 @ 10:28:17
URL: http://web.me.com/astarkvedja
Postat av: knivlisa

Astarkvedja: Nä.. alltså jag skulle VILJA drömma om kändisar men jag gör inte det.

2009-10-21 @ 10:37:44
Postat av: Patrik

hahahaha

2009-10-21 @ 10:58:33
Postat av: Anonym

Lisa: Tack för svaret men ja menade mer att om man har en partner vars jobb är obegripligt så kanske man inte är tvungen att låtsas va intressad av dennes dag. Relationsråd är mitt liv. Roligast är att bara säga' Gör slut'

2009-10-21 @ 12:07:10
URL: http://denperfektapartnern.blogspot.com
Postat av: knivlisa

DPP: jag fattade det, men jag skojade bara. Eller jag ville ju berätta om min dag, men fattade att du menade så..

2009-10-21 @ 12:35:35
Postat av: olly

ÅH jag älskar sömnprats-inläggen de är lätt det bästa på din blogg. Alltså tro mig inte fel. jag dissar inte det andra i din blogg men det finns ju liksom inge bättre än sömnprat.

Tyvärr så är det jag som är sömnprataren i min umgängeskrets och mina vänner som berättar för mig vad jag har sagt och skrattar sen elakt. Men STILL det är underhållande.

2009-10-21 @ 14:34:37
URL: http://oliwialundblad.blogg.se/
Postat av: Elly

Kanske, men när jag jobbade på Burger King 9h/dag så väckte jag alltid min pojkvän på nätterna och pratade om hamburgare. Det sätter sig i hjärnan även om ens högsta önskan är att glömma.

2009-10-21 @ 17:46:01
URL: http://lazytuesday.blogg.se/
Postat av: Pippili

Hahahahahaaa jag skrattar ihjäl mig :)

2009-10-22 @ 14:55:52
URL: http://metrobloggen.se/pippili
Postat av: Sandiza Hotpants

Hahahhahahahaha, ja fyfasen, stackars lille påg ;)



Jag drömde om dig inatt förresten! ((känner mig lagom stalkig nu) först spelade vi age of empires II mot varann (mitt favvospel) och helt plötsligt var vi inne i spelet och skulle försöka frammana ett spöke (finns inga spöken i age of empires, så väldigt overkligt) innan luften tog slut. Vaknade av jag frustade HÖÖH-HÖÖH-HÖÖÖH-HHÖHH-HHÖÖÖH-HÖÖÖH osv. Lite oroad för att mina hyresvärdar (som bor ovanpå mig i ett lyhört hus) ska tro att jag låter jävligt skumt när jag onanerar...

2009-10-23 @ 09:31:22
URL: http://brunettsandy.blogg.se/
Postat av: Sandiza

höhh-ljudet va alltså till för att frammana spöket som skulle göra så inte luften tog slut så vi skulle kunna fortsätta andas... ^^

2009-10-23 @ 09:33:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0