Nattens sömnprat

Linus: - MENINGSLÖÖÖÖÖST! Mnggn ngm.. Mng mng..

Jag: - Va...

Linus: - Äh. Jag berättar sen.

Jag: - Mäh säkert. Säg NU.

Linus: - Näe jag sa bara att det är meningslöst att äta frukost på hotell om man måste göra det innan klockan åtta och trettio. Man ska hellre sova.



Ps. Jag har för tredje gången startat en sömnpratsblogg (har aldrig skrivit om dem, de har bara runnit ut i sanden), där tanken är att alla får skriva om sömnprat de hört. (Jag har smarta läsare som många gånger sagt att jag borde starta en. Maia till exempel)

Gå in och skriv vad någon sagt i sömnen i kommentarsfältet, så lägger vi upp!


Kommentarer
Postat av: Lisa L

Kul! Då ska jag säga vad min man säger.

2010-01-19 @ 11:29:40
Postat av: Pär den sämste

Håller med Linus där. Helt meningslöst.

2010-01-19 @ 11:30:44
Postat av: Anonym

Vilka är vi?

2010-01-19 @ 11:44:04
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

Måste börja sova med folk då med andra ord.

2010-01-19 @ 12:01:25
URL: http://emmasays.blogg.se/
Postat av: tobys.se - En släng av ADHD och hjärnsläpp

Då måste jag skaffa mig en pojkvän först.



Oj, där sprack det liksom.

2010-01-19 @ 12:03:10
URL: http://tobys.se
Postat av: Maria

Jag pratade väldigt mycket i sömnen när jag var liten(och gör fortfarande enligt min sambo). Detta var min lillebror väldigt avundsjuk på, av något märkligt skäl.

Vi delade rum och en kväll, cirka två minuter efter att mamma släckt lampan och sagt godnatt, mumlar min lillebror: "Griiiillkryddaaaaa!"

Har tyvärr inget äkta sömnprat att bjuda på...

2010-01-19 @ 12:33:09
Postat av: Diana

Det var en annorlunda idé! Tyvärr snarkar mannen istället för att snacka.

2010-01-19 @ 12:53:55
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Maria Lundin

Kul idé Lisa, min man brukar också prata i sömnen, här komer ett utdrag kopierat ur min blogg:



Peter snackar korvar

Jag kan inte sova. Låg i sängen o läste bredvid Peter som sov.

Sen börjar Peter prata i nattmössan...



"Du glömde korvarna på grillen!" (anklagande ton)



"....Jaha....gjorde jag?"



"Ja, men du sa att det var jag men det kan inte ha varit jag för jag glömmer inga korvar, jag äter upp dom direkt."



"Oj då, är korvarna fortfarande kvar ute på grillen?" (spelar med)



"Näää, stranden är inne....."



"Grillar vi på stranden?....Som är inne????"



"(Suckar trött) Glöm bara inte gjillen.... på ...kojven.......Snarkar"



Grillen på korven??

Okej...jag lovar.....

2010-01-19 @ 13:15:04
URL: http://vimsmamman.blogspot.com
Postat av: ellen

jag låg och napade i min säng på eftermiddagen. min bror kom in i rummet och sa nånting.

jag: hämta papper!

han ba EH OKEJ men så gjorde han det i alla fall. så kom han tillbaka in och ba: vadå, vad ska du med papper till?

jag (sittandes med vidöppna ögon): jag tror jag föder barn! skynda skynda torka jag föder nu! eller jag tror jag drömmer kanske men ge mig papper i alla fall.

2010-01-19 @ 16:50:55
URL: http://egotospare.blogspot.com
Postat av: Milla

Min sambo fick för ett par år sen en turbullent natt.



Plötsligt började jag knuffa hårt på honom i sängen samtidigt som jag sa "flytt flytt" för varje knuff.

När jag tillslut hade knuffat ner en stackars yrvaken och förvånad karl sätter jag mig upp och säger med anklagande ton: "Jag får inte plats i ugnen!"



Behöver jag säga att jag inte har en aning om vad jag drömde, haha!

2010-01-19 @ 18:37:50
Postat av: Maia

Det här förbättrade min dåliga eftermiddag avsevärt! TACK för länkningen!

2010-01-19 @ 18:47:21
URL: http://metrobloggen.se/maia
Postat av: Angelica P

Hahahah ska bara hitta dem :P

2010-01-19 @ 22:45:13
URL: http://angeliicap.blogg.se/
Postat av: Annie

När jag och min familj var på semester så sov vi alla i samma rum och min lillebror pratar ofta i sömnen.

Helt plötsligt sätter han sig upp och skriker.

-TA INTE MITT GULD!!

2010-01-19 @ 23:07:36
Postat av: Angelica P

Haha i somras när jag och min pojkvän brukade sova över sa han nästan alltid något konstigt på natten, en gång spelade jag tom in det haha! här är ett ex.



Jag började klia Pierre på ryggen..



P - Hu fa kn de eta iff me bmbu

A - va? haha ...biff med bambu? :s

P - Mmm!! ..på jobbet idag!

A - Vaddå biff med bambu?

P - Hur fan kan man äta det?! De åt det på jobbet idag.

A - hahaa?...(skrattar lite halvt, fattar inte om han är vaken eller om han pratar i sömnen)

P - .... börjar vända på sig ..SHIT! (börjar vakna till)

A - hahahaha

P - shiiit! ..vafan sa jag?!

A - hhaha åt dem ens biff med bambu på jobbet idag?

P - NEEJ!! hahaha, skriv inte det på din blogg nu!



...efter 10 min



P - var är bobo?!!!

A - va? haha han är väl hemma?

P - ...asså shiiiiiit!

A - HAHAHHA du är knäpp!

P - Ja, jag börjar väl bli det!

2010-01-19 @ 23:13:26
URL: http://angeliicap.blogg.se/
Postat av: Sandiza Hotpants

Vilken fenomenal idé! Ska skriva ner lite grejer där en dag när jag har mer tid ^^

2010-01-20 @ 12:28:53
URL: http://brunettsandy.blogg.se/
Postat av: evelina

åh, det där kommer bli den roligaste bloggen på länge :D

2010-01-20 @ 12:50:56
URL: http://lifeaccordingtoevelina.blogg.se/
Postat av: Hanna

haha, min kompis reste sig upp ur sängen och ropade: INSIDE! och sen somnade han igen ;p

2010-01-20 @ 16:54:05
Postat av: NAISY- Anna i landet Upp och Ner

Bra initiativ!! Jag ska försöka komma ihåg några roliga!

2010-01-20 @ 22:13:27
URL: http://naisy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0