Eh.. ska jag bara gå. Vill ni inte hänga ikväll eller nåt?




image84


Nu är jag färdig med rotfyllningen.

Som vanligt var det de två fnisstjejerna som behandlade mig.
En gång i veckan i en månad har jag fått följa historien, med salivsug, borrar och sprutor i käften.
Det är historien om den perfekta killen som nu dejtar tandsköterskan.

Senaste:

Tandsköterskan: - Iiiiih oohhhh, det är så spännande, han är så fin. Det är så rätt allting.

Tandläkaren: - Ja... Kul för dig. Hur länge har ni träffats nu?

Tandsköterskan: - Alltså vi har träffats jättelänge. I en månad typ.

Tandläkaren: - Eh... Mmmm... Men du en månad är ju faktiskt inte så länge.

Tandsköterskan: - Kanske inte men det känns som om det var igååår vi träffades.

Tandläkaren: - Okej.

Tandsköterskan: - Men du då, när hade du tänkt träffa nån?

Tandläkaren: - Nej, jag vet inte, jag vet faktiskt inte VARFÖR jag skulle vilja träffa nån.

Tandsköterskan: - För att få barn kanske?

Tandläkaren: - Eh nej.


En ganska normal konversation. Men. Ni har ingen aning om hur bisarrt det är att ligga och höra den med munnen på bedövad vidöppen gavel, med en atombombslampa i ögonen, samtidigt som de håller på och drar ut rotkanalsmissfoster ur gommen och geggar med farliga kemikalier och allra värst: Det ekar i hjärnbarken när de skrapar insidan på rotkanalen.

Jag har ingenting emot snacket alls egentligen. Det gör allt till en lite mer angenäm upplevelse. Men det är bisarrt.
När jag ska gå därifrån känns det som att jag vill bjuda med dem på en drink eller nåt, för det är en sån öppenhjärtlig stämning. Men den är oneway så att säga. De har inte ens märkt att jag är en människa.

(Bild: www.svenskamagasinet.nu)

Kommentarer
Postat av: Ylva

Oj, det är helt fantastiskt vad du får höra hos tandläkaren! Tycker synd om dig om du verkligen gått dit en gång i veckan i en månad men när du är färdig kommer du nog att undra hur det går för hon som träffat någon jättelänge.

2007-12-05 @ 15:17:23
URL: http://yfronten.blogg.se
Postat av: F

Du kommer antagligen att sakna tandsköterskan, och förmodligen kommer du inte att kunna behärska dig, utan du kommer att ringa dit med jämna mellanrum för att kolla hur hon har det. Sånt där är svårt att lägga bakom sig.

2007-12-05 @ 22:01:52
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: knivlisa

ja oh ja, jag har redan imagined att dom (hon och killen alltså)springer omkring på en höskulle och typ kysser varandra. Dom verkar såna.

2007-12-06 @ 22:10:10
Postat av: knivlisa

ja oh ja, jag har redan imagined att dom (hon och killen alltså)springer omkring på en höskulle och typ kysser varandra. Dom verkar såna.

2007-12-06 @ 22:12:47
Postat av: Enhetschefen

Länge sedan man tittade in här. Skönt att se att det är samma underhållande och lustiga betraktelser. Du är faktiskt nästan lika rolig som Hipp Hipp (och eftersom hipp hipp är sveriges genom tidernas roligaste så förstår du vad det innebär att vara lika rolig). Keep the good work up!

2007-12-07 @ 13:00:06
Postat av: Enhetschefen

Keep the good work up??
menade givetvis Keep up the good work!

kommer hålla mig till den gamla hederliga svenskan fortsättningsvis

2007-12-07 @ 13:02:13
Postat av: knivlisa

Hej och tack enhetschefen, det var länge sen ja..

Keep the good work up låter faktiskt snäppet bättre än keep up the good work.

2007-12-08 @ 12:35:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0