Jag på mina höga hästar

image96



Jag trodde att jag visste först av alla i hela världen att Benazir Bhutto hade blivit mördad. Det var typ bara nån timme efter. Så jag ringde några vänner. För att liksom göra en sifoundersökning om exakt hur extremt ouppdaterade de var jämfört med mig på jullovet:

Samtal 1:

Jag: - Du anar inte vem som har blivit mördad.

Vän: - Eh... jo... Benazir Bhutto.

Jag: - Va? Hur kunde du veta det?

Vän: - Vaddå, tror du att du är en nyhetsbyrå eller.. 

 
Samtal 2:

Jag: - Vet du vem som har blivit mördad.

Vän: - Eh... ja.. Bhutto.

Jag: - Hur kunde du veta det?

Vän: - DN.se


Samtal 3:

Jag (hetsigt): - Vet du att Benazir Bhutto har blivit mördad.

Vän: - Hahha... ja?

Jag: - "Hahaha" kan du vara själv.


Samtal 4:

Jag: - Vet du att Benazir Bhutto har blivit mördad.

Vän: -  Är det han i Beavis och Butthead?

Jag (YES!!!): - Tack, äntligen.



(bild från: http://praxeology.net/beavis-butthead-expands.PNG)

Kommentarer
Postat av: Sofi

Oj, jag visste inte ens vem hon var...så allmänbildad är jag ;P Jag kanske ska börja läsa DN istället för Aftonbladet...

2007-12-28 @ 11:10:28
URL: http://sofinordin.blogspot.com
Postat av: joel

Vem fan är Benzin Bhutto?

2007-12-28 @ 16:13:52
URL: http://www.joeljosefsson.blogspot.com
Postat av: frida

åh, lisa, nu har jag läst och skrattat ett tag här. jag har fått mig en god portion av din humor, vilket kändes som på tiden! vi ses ju aldrig, och då blir det som så att jag saknar den! pusselipuss

2007-12-30 @ 17:53:01
Postat av: Henrik Bartholomeus

He he he! Jag hade inte läst din blogg på flera månader. Jag hittade många inlägg jag inte läst.

2008-01-21 @ 18:41:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0