Man lär sig nåt nytt varje dag.

image25


Jag:
- Hej min namn är Lisa, jag ringer från *tidningens namn* får jag bjuda på tidningen?

Tant: - Åhh lilla du jag har inte tid just nu, jag håller i en massa mördarsniglar.

Jag: - What? Varför då?

Tant: - Ja jag har plockat ungefär 400 sniglar i dag som jag måste ta rätt på.

Jag: - Vad menar du med ta rätt på?

Tant: - Ja jag måste döda dom.

Jag: - Menar du att dom kryper omkring på dig just nu?

Tant: - Nej, dom ligger i plastpåsar.

Jag: - Men hur  dödar man  dom?

Tant: - Ja, det finns en massa sätt man kan döda dem på. Det bästa är nog att lägga dem i salt.

Jag: - Jaha, så du knäcker liksom inte nacken på dom?

Tant: - Det kan man kanske också göra, ibland tar jag min sekatör (?) och har ihjäl dom. Man kan också lägga dem i frysen så dör de.

Jag: - Är de fruktansvärt slemmiga?

Tant: - O ja! Usch! Alla här har plockat mördarsniglar i dag. Dom har invaderat hela byn!




Nu åker jag till Småland ett tag och där finns ingen dator!! Kram och vi ses snart.


Kommentarer
Postat av: Emma

Hahaha nu har jag roat mig med att läsa hela din blogg. Tack för en rolig stund och fortsätt skriva. Grymt kul!
/Emma

2007-07-10 @ 11:05:57
URL: http://gymtjej.blogg.se
Postat av: Sophia

Haha, men gud vad vidrigt!

2007-07-14 @ 22:19:28
URL: http://phiia.blogg.se
Postat av: pc

Haha härlig blogg! Sekatör är som en stark sax som man använder i trädgården ;)

2008-12-19 @ 17:05:47
URL: http://prolactinchic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0