Min kosmopolitiske pojkvän


Han har pratat i sömnen igen. Det är faktiskt det allra bästa med honom om jag verkligen tänker efter.

(Ibland, om jag ligger vaken, kan jag göra lite sjuka ljud som i allra högsta grad orsakar uppståndelse i whatever dröm han drömmer. Typ får-ljud eller nåt.  Han kan ju inte rimligtvis låta bli att kommentera det, tänker jag.)

I natt lät det så här:

Han: - Si, pero no es pratstjan. Str pristjna pallebo. (blandning av spanska och.........?)

Jag: -  Vem pratar du med?

Han: - Tratsstjana krafistjana pero no lo tengo. (blandning av ..................? och spanska)

Jag: - Va? Vem snackaru med weirdo?

Han: - Mmmm. Polisen. Dom ville se en kopia på biljetten.

Jag: - Vilken biljett?

Han: - Jag hade varit på militärmuseet.

Det skumma är (förutom att man går på militärmuseum överhuvudtaget i allmänhet, och i en dröm i synnerhet) att han kan ju egentligen spanska. Varför ska han hålla på och dilla på nån kvasiryska?

Kommentarer
Postat av: August-Petter

Han kanske bara försöker utveckla sitt språkbruk? varför ska du hålla tillbaka honnom. Droga honnom så du har han sängliggandes i en vecka. Då jävlar borde det hända grejer. Med hans Kvasi-Ryska alltså.

2007-07-19 @ 04:54:48
URL: http://sanningochingetannat.blogspot.com/
Postat av: Piero


A mi me gusta que tu novio/enamorado/esposo habla español. Porque es así?
P

2007-07-19 @ 06:50:49
Postat av: robin hood

Det där är nog serbokroatiska eller ngt sånt. Han nämner väl partisaner (pratstjan) och nämner även Pristina om jag tolkar det rätt. Troligen har han sett ett inslag på nyheterna om Kosovo och kopplat det med partisanerna som slogs mot tyskarna i fd jugoslavien under WW2. Detta förklaras av museet i drömmen.
*amatörpsykologi på hög nivå*

2007-07-24 @ 10:49:49
Postat av: knivlisa

hahha, jag älskar era tolkningar..

2007-07-24 @ 21:32:20
URL: http://knivlisa.blogg.se
Postat av: knivlisa

Y Piero, es que el fue a Nicaragua hace como tres anos para estudiar. Y yo tambien a guatemala hace un ano.

2007-07-24 @ 21:34:39
URL: http://knivlisa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0