The Perfect Ice-breaker



image26  Dörren         image27 Liza ("idioten")


Bakgrundsinfo:
Häromdagen var jag och min kompis Liza på nån restaurang på Medis. Helt plötsligt och oförutsett går hon på toaletten och kommer tillbaka med ett dörrhandtag.


Jag: - Vad är det för fuffens du håller på med?

Liza: - När jag skulle gå ut från toan så lossnade handtaget. Så nu är det jättespännande... Den som ska ut nästa gång kommer inte kunna öppna dörren.

Jag: - Fresht fixat.

Liza: - I bloody know.


Jag går förbi och checkar läget och till vår stora förtjusning är det nån snygg kaxig brud som har väldiga problem med att komma ut.

En halvtimme senare ska jag själv gå på toa och ställer mig med stor förväntan på dramatik i kön. Själv har jag med mig handtaget för jag vill ju inte drabbas själv.  

Då har någon precis satt en "trasig"lapp på dörren och det går inte ens att komma in. Alla är skitarga och säger typ "asså hallå jag var här alldeles nyss och då funkade den" " ja det var bara nån idiot som har monterat bort handtaget så det är lite svårt att komma ut men man kissar ju 1000 gånger hellre än inte kissar" "ja vaddå nu finns det bara en toa till tjejerna och nu är vi typ 14 som ska in" "Hur tänkte hon alltså, handtagsbortplockerskan"

Jag är också arg och säger typ "Ja, alltså det är verkligen en idiot som har tagit bort handtaget"

Och till slut når ilskan i tjejkön ett sorts klimax.
Så jag plockar fram handtaget och säger:
- Alltså tjejer det är en sak jag skulle vilka bekänna. Här är handtaget.

Några tycker att det är kul, andra tycker att det är intressant att få se vem idioti personifierad är.

En tredje kategori utgörs av en blond humorbefriad bitch som med hotfull röst säger:

- Nu lämnar du in handtaget i baren!!!

Jag: - Nej.

Hon: - Då får jag ta saken i egna händer!!

Och hon sliter handtaget från mig med sina humorlösa händer och sticker iväg.

Kommentarer
Postat av: E-S

Haha, kaxigt som fan! Jag hade inte vågat, men jag beundrar dig som gjorde det :D

2007-07-29 @ 16:40:12
Postat av: Annica

Alltså du tar liiivet av mig Lisa! Jag skrattar och skrattar. Du borde få ett eget radioprogram. Nej förresten, då ser man inte dina graciösa handrörelser.
/Annica

2007-07-31 @ 10:36:25
Postat av: joel

hahaha! jaaa handrörelserna! fast det hade varit bra på radio också, eftersom du skrattar lika mycket åt dina egna historier som man själv, haha

2007-08-03 @ 23:24:04
URL: http://www.joeljosefsson.blogspot.com
Postat av: iSeb

Favorit i repris! Det här är nog ett av de roligaste inläggen jag har läst so far!
Keep on going!

2007-08-17 @ 19:37:24
Postat av: hexan

skrattar så jag gråter!

2007-08-19 @ 22:53:23
URL: http://www.metrobloggen.se/hexan
Postat av: Scarlett Johansson

Good web with cool info. Thanks.

2010-10-28 @ 10:09:41
URL: http://scarlett-johansson.blogetty.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0