Dagens säljtips

Ofta känner jag mig hjärndöd (ja jag vet att hjärndöda inte kan känna) när jag ringer kunder. Då brukar jag ta till olika små knep som gör att jag till skillnad från riktiga argument slipper tänka. Tex:


Jag:
- Hej jag heter Lisa och ringer från *tidningens namn*  får jag bjuda på tidningen?


Liten gubbe (han lät liten):
- Nej, det vill jag verkligen inte.


Jag:
- Men visst vore det mysigt att ha tidningen?


Lilla gubben:
- Nej, jag vill inte ha den.


Jag:
- Nej, men håll med om att det vore mysigt? Om du nu hade haft den?


Lilla gubben:
- Ja, men jag vill inte ha den.


Sen är det liksom bara att tjata på om att han faktiskt har SAGT att det vore mysigt, och till slut köper han den.


Kommentarer
Postat av: Kira

Han lät liten... Ha ha ha!
Jag bara älskar din blogg. Tack för många skratt. :-)

2007-06-15 @ 12:20:30
URL: http://blogg.aftonbladet.se/5414
Postat av: nawiie

Är det inte jobbigt att indirekt tvinga folk att köpa tidningen?

2007-06-20 @ 06:28:16
URL: http://newl.blogg.se
Postat av: knivlisa

Haha.. Jo, det är sjukt jobbigt, men om det är ens levebröd så...

2007-06-20 @ 11:43:12
Postat av: Akinnah

Hihi, roligt att läsa om dig som telefonuppringare. Gillade också han med stroken.(om den inte var sann alltså) Jag tror jag ska köra samma ursäkt själv nästa gång de ringer från nåt telefonbolag... :) / Annika

2007-06-29 @ 15:36:43
URL: http://akinnah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0