Det är jag som är orsak till DHMB

 

I natt drömde jag att det var ett gäng muskulösa män som gick omkring på götgatan klädda i vita collegetröjor med fyra stora bokstäver: DHMB.

Dom gick fram till mig, ungefär som SL:s kontrollanter gör när man börjar krångla och inte hittar rätt biljett; först en, lite stöddigt krävande, och sen en hel drös och då är dom plötsligt inte bara uppbiffade utan också maktkåta.

En av DHMB-killarna sa till mig:

- Du, vi har startat en organisation. Den heter "Don´t Harm My Brother".

Jag: - ....... Jaha? (No shit liksom. Ni har tryckt upp collegetröjor)

Killen: - Vi eftersträvar rättvisa i samhället och vakar över de utsatta.

Jag: - Okeeej, vad har det med mig att göra?

Killen: - Det vet du exakt eller hur. Vi är inte ute efter att hämnas, bara att få dig att tänka till litegrann.

Sen vaknade jag och visste exakt vad de menade:

För någon helg sedan på Mosebacke, eller utanför närmare bestämt, stod en kille och pratade med mig och några andra. Jag kommer inte ihåg varför, men helt plötsligt knuffade jag in honom genom ingången. Till Mosebacke. Jag kommer ihåg att jag tyckte det var roligt gjort just då. Han var kanske lite kaxig eller nåt och jag ville göra ett statement. Det var verkligen inget illa menat. Bara skojigt. Sen var det någon som frågade om jag kände honom och jag ba neeeeej.

Sedan dess har jag funderat på om han tog illa upp. Nu har jag svaret.



Kommentarer
Postat av: elli

din blogg är ju klockren (måste vara 2000-talets mest använda ord),men hur som helst så har jag skrattat så jag bokstavligen trillat av stolen flera gånger. Jobbade själv som säljare på telemarketing företag i sju månader och ångrar att jag inte skrev upp alla sjuka samtal man hade, ska se om jag kan leta i minnesarkivet och hitta nåt :P

2007-03-30 @ 22:24:37
URL: http://zephyr.blogg.se/
Postat av: elli

btw, såg att du hade skrivit att du också hade svårt för att dissa folk? jag testade en ny grej häromdagen (även om det går emot min stolthet) började snacka helt osammanhängande och med världens brytning, påstod att jag inte förstod nånting. tydligen major turn off, så det funkade ju :P men det var på gränsen att jag började skratta för att jag tyckte jag var så grym på att spela

2007-03-30 @ 22:26:45
URL: http://zephyr.blogg.se/
Postat av: Boutottwa

Very nice and well designed web site. Great content and a fascinating read, keep up the good work and looking forward to more in the future.

2008-02-15 @ 11:01:52
URL: http://boutottwa.blogspot.com
Postat av: Danialmarlin

God bless you

2008-08-29 @ 09:14:35
URL: http://danialmarlin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0