Pinsamt att han inte var död.

En kvinna med stark brytning: - Hej vad jag kan hjalpa dig med?


Jag: - Hej, jag ringer från *tidningens namn* , jag undrar om Reza är där.


Kvinnan: - Åh, han har gått hem.


Jag: - Vaddå hem? (Jag har ju liksom ringt hem till Reza)


Kvinnan: - Alltså han har gått hem, vad förstår du inte?


Jag (får panik. Kommer på att han naturligtvis har dött. Fått hembud alltså. Gått bort. Tagit på sig träkostymen. Det kan ju inte vara så lätt för Rezas utländska fru att veta hur man uttrycker döden på svenska):

- Åh förlåt, han har gått bort menar du. Jag är hemskt ledsen.

Kvinnan: - Men herregud! Nej! Du har ringt kliniken, han har gått hem till sitt hus!!!


Kommentarer
Postat av: Bartholomeus

:D Ahahaha! Ja, riktigt schön raggardusch. Den är ju SUPER. Jag har inte hört "ta på sig träkostymen" och det var ett kul uttryck! :D

2007-03-15 @ 23:08:23
URL: http://bartholomeus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0