Stolthet var ingen fördom

 

I London för några dagar sen skulle jag och min vän Liza gå in på en klubb med massa inträde och idiotkö.

Så vi gjorde vad varje "smart" tjej bör göra. Nämligen hitta två guldturkar långt fram i kön. Som är tillräckligt lättcharmade för att man ska slippa anstränga sig, tillräckligt respektingivande för att kunna mucka lite småtrevligt med vakten om det behövs, och tillräckligt stolta och selfobsessed för att lämna en när man är lite dryg. Vi (de) slapp betala vårt inträde för vi gjorde en U-turn och låtsades komma inifrån för att hämta dem.

Tack för besväret och hej då liksom.

Våra turkar fattar dock inte galoppen utan kommer med dricka. Min turk pekar på sina feta läppar och säger åt mig att jag ska kyssa honom.

 

Jag: - EEhhh.. No.

Turken (fattar NADA): - Ehhh, oh do I have a bad breath?

Jag: - Ehh, I don´t know.

Turken (fortsätter peka): - Ok, so kiss me.

Jag: - But I have a boyfriend (utöver att du är svettig loser med fult turkbling på hela kroppen)

 

Turken tittar långt in i klubbhorisonten och tänker så intensivt som han aldrig förr tänkt. Han förstår verkligen verkligen inte.

 

Sen börjar han skrika:

 

-  SO WHY THE FUCK ARE YOU TALKING TO ME IF YOU HAVE A BOYFRIEND?

 

 

Jag (känner att det är dags att bli dryg och piss off):

 

- Well, I thought you looked like a human being, but clearly it was a mistake.

 

 

Vi skyndar långt bort från turkeländet och dansar ett tag. I ögonvrån ser jag hur turkarna klampar runt som galna elefanter. Efter ett tag har min turk samlat vakterna och pekar på mig och Liza och säger åt dom att kasta ut oss. Lyckligtvis är vakterna smartare än så.

 

 

Vid stängningsdags står Liza och jag och pratar med en liten kines som har köpt 2 Red Bull-burkar åt oss. Turkarna samlar mod och kommer fram till mig och ser skittuffa ut.

 

Turkarna: - So you found someone else to abuse?

Jag: - Yes?

Turkarna (båda 2 i korus skrikandes):

 

- WHEN THE FUCK ARE YOU GONNA GET A FUCKING JOB AND GET THE FUCK OUT OF HERE?

 

Det är genialiskt skriket av flera anledningar.

 

1.

De verkar vilja att jag ska skaffa ett jobb innan jag går ut. På klubben klockan 4 på morgonen.

 

2. De är själva på väg ut, men vill ändå att vi också ska gå. De stänger ju liksom, varför skulle vi vilja stanna?

 

3. De frågar "when", i stället för att bara befalla. Artigt och trevligt.

 

 

 


Kommentarer
Postat av: ruby



MUAaahaha, jag har också varit med om att en turk försökte få mig utkastad från en klubb. och det mest för att jag INTE var intresserad av att ha något med honom att göra...

sen hällde han en drink i ansiktet på mig och jag gav honom en rak höger... därefter gick jag ut från klubben självmant!

senare fick jag höra att samma turk hade hotat en tjej med kniv för att hon INTE ville följa med honom hem.... lyckad snubbe!

2009-11-06 @ 14:10:17
URL: http://lkaay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0