Är du säker på att du ska vara frisör? För du borde bli raketforskare eller nåt

Hos min frisör:

Frisör:- Jag och min fästman (+blablabla)...

Jag: - Jaha... Vad kul att du använder ordet fästman, jag tycker att det låter så fult om jag säger det. Men jag har ju ingen fästman heller..

Frisör: - Ja, alltså det låter mycket mycket finare på mitt språk. Serbiska.

Jag: - Jaha, hur säger man det på serbiska då?

Frisör: - Virnik (eller nåt sånt)

Jag: - Ja, det var ju finare.. (finare my ass, men man måste ljuga för frisörer annars hämnas dom genom att hälla frätande vätskor i benan tänker jag)

Frisör: - Det betyder typ samma sak men det har inget med fest att göra.

Jag (I tystnad inombords):
- Hahahhahahhahahhahaaah. FEST. HAHAHHAHHHA du har missuppfattat allt. Vad mer har du missuppfattat.. hahahah

Kommentarer
Postat av: Jim

Jag tycker att du inte ska hålla tyst med allt du tänker, säg det högt nästa gång, på ett trevligt sätt. Det blir alla lite gladare av. Men det bästa var att du fick mig att slå upp ordet "fästman" i min etymologiska ordbok.

2007-09-26 @ 14:05:39
URL: http://www.jimweb.se
Postat av: yo

haha jamen hon sa ju att hon inte vågade säga vad hon tänkte för annars kanske frissan skulle lägga nåt frätande i håret eller ännu värre klippa av ruppet utom några ynka hårstrån och färga de gråa eller sätta in håret i en stickkontakt och därefter färga det rött! det du jim!

2007-09-26 @ 17:25:55
Postat av: gunnar

hörredu "yo" va är du för en humoristisk människa som sitter bakom din dataskärm och skriver humoristiskt? höll på att trilla av arbetsstolen och sätta en morot i halsen när jag läste din kommentar

2007-09-26 @ 17:31:14
Postat av: traesko

AHAHAHHAHAHH HAHAHHA OOH HAHAHAHAH idiotcp.

2007-09-26 @ 21:26:25
Postat av: nooni

hahahaha, det är jobbigt att skratta inombords.. ibland får jag sånna anfall på tunnelbanan när ja ser tex en tant med smurfblått hår.. då försöker ja kväva garvet men det blir bara värre..så får man ta upp mobilen o leka att man läste etr roligt sms. det är jobbigt

2007-09-27 @ 00:43:17
URL: http://nooni.blogg.se
Postat av: Van Goghs Öra.

Frisörskan är förmodligen inte uppväxt på Nöt-cremé och Bolibompa, så jag tror hon skulle uppskattat om vår skarpa KnivLisa tillrättavisat henne.
ehm.
Utan att avsluta privatlektionen med det hysteriska skrattet som renoverade om i skallen på dig, pretty girl.

2007-09-27 @ 11:54:58
Postat av: knivlisa

hahahha, Yo!! Vad sjukt om hon hade gjort allt det där. Jag var tvungen att visualisera det för min inre syn. Jag såg framför mig hur jag sen skrev en blogg om det och ingen trodde på mig..

2007-09-27 @ 13:14:14
Postat av: essie

Well, den dagen fästman är samma sak som festman kanske jag kan överväga det.

2007-09-27 @ 21:49:32
Postat av: knivlisa

Väl talat essie.

2007-09-27 @ 21:51:52
Postat av: knivlisa

Alltså jim. Jag var tvungen att slå upp "etymologisk"

2007-09-27 @ 21:53:53
Postat av: munken

Surrealistiskt hehe. Men jag tror inte frisörer blir våldsamma.

2007-10-12 @ 15:07:11
URL: http://metrobloggen.se/denmodernamunken
Postat av: Anonym

hahahah! sjukt kul.. även att det tog ett tag innan jag kopplade ihop fästman och festman! klockrent

2007-11-02 @ 22:35:13
URL: http://niha.blogg.se
Postat av: athena

Hellu

Har nyss hittat din blogg. U have a new fan my friend...haha nördvarning....



nämen, riktigt roligt o läsa! =)



Kramar

2009-05-16 @ 01:29:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0