Även om jag var pinsam OCH hora skulle de ju inte veta det.


image47

Jag:
- Hej jag heter Lisa och ringer från *tidningens namn* jag undrar om jag får bjuda på tidningen i ett halvår alla vardagar?

Tant: - Jaha (med sista a:et jättekort, sådär fisförnämt)! Så bra då att ni bjuder även dom som redan har tidningen!!!

Jag: - Åh, nej tyvärr jag kan faktiskt inte bjuda om du redan prenumererar.

Tant (sur): - Nähä (med sista ä:et jättekort)! Men det här var ju fruktansvärt pinsamt gjort av dig.

Jag: - Va? nä?

Tant (till attack): - .............Nähä (med sista ä:et jät...ja ni fattar...)! Så du tycker inte att det är pinsamt?

Jag: - Nej jag tycker inte att det är pinsamt gjort av mig. Jag får inte sälja till dom som redan har.

Tant: - Men det är ju alldeles fruktansvärt pinsamt av dig.

Jag: - Men jag tycker inte det.

Tant: - Men du är representant från tidningen och ringer hem till mig och säger att du ska bjuda mig och sen tar du tillbaka ditt erbjudande helt plötsligt.

Jag: - Ja, å tidningens vägnar är det verkligen pinsamt, men jag är inte pinsam.

Tant: - Det tycker jag.

Jag: - Ja, jag vet. Men jag tycker inte att jag är pinsam.

Tant: - Jag har ingen lust att diskutera detta längre, vi kommer ingen vart.

Jag: - Nej (no shit), det gör vi inte. Ha en jättetrevlig kväll.

Tant: - Mmm.



Man får faktiskt aldrig vara otevlig mot en kund, men jag kan bli sjukt förnärmad av såna där påhopp. Jag är inte pinsam och därmed basta liksom. Ibland skriker folk i luren att jag är en hora, och det är nästan så att jag tar åt mig då också. Fast jag inte är en hora.

(bild från www.angelfire.com)


Kommentarer
Postat av: F

Det är starkt av dig att bibehålla ditt trevliga sätt. Imponerande!

2007-09-05 @ 17:59:12
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: knivlisa

F: Haha.. Det kanske inte framgick så bra, men jag var ju verkligen inte trevlig..

2007-09-06 @ 10:27:58
Postat av: Joysan

Haha...shit, vad roligt du skriver :o)...Det här kommer bli mitt nya hang-out! :o)

2007-09-06 @ 14:34:53
URL: http://www.rosagroda.blogg.se
Postat av: Abelelizabeth

Thank you for the informative website

2009-02-25 @ 13:09:13
URL: http://abelelizabeth.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0