I know who will never åldras med värdighet.

image58


På Koh Phangan (söder-thaiställe):


Jag (lägger mitt visakort på baren): - Hej! Jag vill ha en öl.

Bartjej: - Okej, har du leg?

Jag: - Eh.. till visakortet? Nej men jag har pinkod om du nu behöver det.

Bartjej: - Duh. Nej. men hallå. Alltså. Du ser knappast ut som 18.

Jag: - Hahaha du skämtar med mig aprilo. Jag är 28. Men jag kan hämta leget.

2 minuter senare.

Jag: - Här.

Bartjej: - Det här är ju ett falskpass.

Jag (letar efter filmkameror bakom disken men sen kommer jag på att jag är ju ändå inte kändis så varför skulle nån vilja lura mig i tv):

- haha va?

Bartjej: - Ja, det är ju inte du på bilden.

Jag: - Eh.. jo.

Bartjej: - Säg ditt personnummer snabbt.

Jag: - 790223 ----.

Bartjej: - Var är du född?

Jag: - Brunflo.

Bartjej (granskar mitt ansikte närmare): - Okej låt gå då. Men du ser faktiskt inte 18 ut. Men när du ler har du ju kanske lite linjer.



Ja ba va..........

Jag blev fruktansvärt upprörd.

Absolut inte för att hon tyckte att jag såg 17 (eller 16,14, 9?) ut, det är bara i sin ordning och trevligt. Det jag blev upprörd över är att hon sa att jag hade "linjer"...

JAG HAR FOR F:S SAKE INGA LINJER!!

Kommentarer
Postat av: Enhetschefen

har en kollega som kommer från Brunflo, trodde du var en sthlmare.....
Hoppas verkligen någon person med mediamakt uppmärksammar dig och ger dig en spalt/talkshow/radioprogram.
En sådan brilliant humor måste fler människor göras uppmärksam på än oss trogna läsare.
=)

2007-09-23 @ 00:50:27
Postat av: millan

Ja jag visste väl att du var en sällsynt rolig jämte..

2007-09-23 @ 08:21:30
Postat av: nooni

ja men de e bra ja åker på falskt busskort.. enligt busschaufförerna här

2007-09-23 @ 18:19:01
URL: http://nooni.blogg.se
Postat av: Dencha

Har faktiskt fått visa leg när jag köpt snus för en månad sen ungefär. Är då 33 år gammal kille som köpte ut på bolaget som 17-åring pga. att jag såg rätt gammal ut då. Hett tips till er kvinnor som närmar er medelåldern :p Raka bort allt hår på skallen så tar det tydligen bort ca 15 år :D

2007-09-23 @ 22:32:55
URL: http://tankariettbadrum.blogg.se/
Postat av: Marika

Hej! Din blogg är en av alla jag följer, så nu har jag lagt till den som "favoritbloggar" på min blogg. Hoppas det är okey!

2007-09-24 @ 14:43:25
URL: http://metrobloggen.se/MariQua
Postat av: Alex

Jag fick visa leg på systemet förra veckan...Det var för en sliten 4-barnsmamma som passerat 30-strecket för länge sedan en ordentlig komplimang...:)

2007-09-24 @ 16:08:20
URL: http://nattfari.blogg.se
Postat av: knivlisa

Enhetschefen och ni andra ni är himla bussiga!! Jag älskar era kommentarer!!

2007-09-24 @ 23:34:22
Postat av: Anonym

28 ;o jag trodde typ då va 22 :)

2009-02-14 @ 00:39:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0