Foricole

image297


Jag:
- Hej jag är i affären kan du komma på vad vi ska äta ikväll.

Linus: - Foricole.

Jag: - Jaha (med sista a:et kort, på ett sådär drygt sätt)! Och vad är det för nåt kanske.

Linus: - Jag ska visa dig. Det räcker om du köper kål. Resten finns hemma.

Jag: - Jaha (sista kort).


Tre timmar senare.

Linus: - Kan du göra Foricolen medan jag kollar på Champions league?

Jag: - Mäh. Är du galen. Jag vet ju inte ens vad det ÄR?

Linus: - Nej men jag förklarar. Du tar fårsteken, och kokar buljong och sen kålen (plus blablalba).

Jag: - Vänta här nu. Får?.. Kål..

DÅ.

FATTAR.

JAG.

Får i kål.

Inte nån himla Foricole.

Har aldrig hört talas om nåt av det.

Hur besviken kan man bli egentligen.

Jag hade redan börjat skryta för folk.
"Linus ska göra Foricole ikväll. Han gör världens godaste Foricole".

Kommentarer
Postat av: Karin

hahahah. Skönt.
Som hårsalongen jag letade mig fördärvad efter när jag jobbade på 118: Confornisé.
Eller, Kom får ni se.
Det var ICKE uppskattat av kunden.

2008-04-24 @ 02:09:09
URL: http://select.webblogg.se
Postat av: N

jag brukar skryta me mina franska kunskaper ute ibland... då kör jag ''e´ta schelé me treshe i veboaaaaaaa(prata med näsan)'' lite glammigare än äte gele med träsked i vedbon.

2008-04-24 @ 11:48:30
URL: http://nooni.blogg.se
Postat av: knivlisa

hahah. haha.

2008-04-24 @ 17:24:05
Postat av: Mikey

HAhahaha

Du & Linus borde ha en tv-serie nästan!! hehe

2008-04-24 @ 17:54:20
Postat av: MatTina (eller eg Martina)

Min mamma serverade HIV (hå-i-ve) till middag.
Det betyder dock Hänt-I-Veckan, dvs rester...

Men en och annan kompis höjde på ögonbrynet.

Jag kallar fortfarande rester för HIV.

2008-04-24 @ 21:51:39
Postat av: knivlisa

mattina, det ska jag också börja göra. haha.

2008-04-26 @ 11:32:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0