"Lisa det är en massa coola ambulanser här för vår skull"


image283

I natt vaknade jag av detta samtal:

Linus: - Hej, jag har varit med om en bilolycka på E:4.an. Det var en sjuk typ som prejade in vår bil i ett räcke och vi åkte in i det skithårt och sen for vi över på andra sidan och åkte in i det räcket och typ kvaddade bilen.. Sen hamnade vi snett över vägen. Hade en annan bil kommit bakom hade vi blivit mos. Och typen som hade prejat oss, säkert med flit, bara stack. En smitare! Men vi är inte skadade. Vi ringde 112 och nu är det fyra ambulanser här, och tre brandbilar och polisbilar och en polishelikopter. Fatta vilket pådrag!

Jag: - Va... vad sa du.. Oj. 

Linus: - Ja, men jag måste gå nu. Jag kommer hem sent.

Jag: - oj..okej.. sötis. 

Han hade varit på beachvolleybollträning. (fast han säger förstås bara "beach". - älskling jag drar på beach nu. Boll är tydligen ett helt förlegat ord i alla sporter. Är det fel att säga fotboll också)

Jag tänkte ett tag att det var ett hot om påföljder för att jag hånar hans inställning till sport. Jag kanske ska lämna honom och hans sporter i fred. Tänk om han hade dött. 

Men rätt coolt att få en egen helikopter som åker omkring.

(bild: polisen.se)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0