Att få något om bakfoten

image141


Jag har en kompis som är väldigt socialt intelligent och smart och sånt. 

Men han har ett problem.

Det finns en grej som han missförstått alldeles (jag kan ha skrivit om det redan, för det här händer en gång i månaden).

Nyss: 

Han: - Tja kan du ses på torsdag då?

Jag: - Ja, jag vet inte när jag slutar men jag hör av mig då.

Han: - Ja, slå en pingla.

Det är inte på skämt utan högsta allvar. Han tror att det heter pingla. Han säger alltså att man ska slå en snygg tjej i stället för att slå en pling imorgon. Och jag vill inte säga något till honom för jag skrattar (HÅNskrattar alltså) lika gott varje gång. Det funkar alltid om man säger så strax innan; "jag hör av mig".

bild: fotkirurg.se

Kommentarer
Postat av: Pär

Har du tänkt på att han kanske är sadist? :)

I alla fall är det riktigt skoj med folk som säger/gör sådana små saker...

2008-01-28 @ 18:06:03
Postat av: kniven

I know!! Jag kan ju inte låta bli att se det för min inre syn..Hur jag går omkring och slår snygga tjejer för att han sagt åt mig att göra det..

2008-01-28 @ 18:31:33
Postat av: Pär

Ja, vilken syn det skulle va. Catfight!

Undras hur jag egentligen har hittat till din blogg. Men tur är väl det för nu ligger den bland topp 5 i favoriter.

2008-01-28 @ 19:33:28
Postat av: kniven

Sweet. Vilka är dom andra som jag måste slå? (slå...
om dom är pinglor alltså)

2008-01-28 @ 19:50:29
Postat av: Pär

Jag tror inte jag vågar skriva ner vilka andra sidor eller vilka SLAGs sidor det är heller för den delen. Det är nog bäst att jag fortsätter hålla på anonymiteten så länge och bra som möjligt.

2008-01-28 @ 19:59:24
Postat av: Käpt´n Flint

Men lilla knivLisen, han driver ju med dig. Tror jag iallafall. Jag brukar själv ändra till såna där uttryck fullt medvetet liksom bara för att testa om folk är med.

Eller så har han extrem okoll bara.

Hursomhelst så är det ju rätt skoj iallafall =)

2008-01-28 @ 20:24:42
URL: http://www.myspace.com/killingkittensswe
Postat av: kniven

nej jag lovar. Alltså jag har ju utrönt möjligheten att han skojar.. Men han gör inte det. Jag har liksom ställt adekvata följdfrågor och hela kittet men han fattar inte. Eller så är han jätteduktig. men det tror jag faktiskt inte.

2008-01-28 @ 22:38:45
Postat av: frida

läser inte din vän din blogg?

2008-01-29 @ 15:24:12
Postat av: knivlisa

det tror jag inte.
vet du vem det är?

2008-01-29 @ 16:45:57
Postat av: Anna-Maria

Varför heter du Knivlisa? Jag vet en som kallas för Knivconny men han har suttit inne.

Du är nämnd på vår blogg förresten...

2008-01-29 @ 17:41:08
URL: http://bloggkommentatorerna.blogg.se
Postat av: knivlisa

knivconny... ha.

Jag heter knivlisa för att ett par killar kallade mig det bakom min rygg ett tag när jag hade varit taskig nån gång. Typ dryg. Men sen fick dom reda på att jag var snäll och då berättade dom. Schysst namn - i will anamma det tänkte jag..

2008-01-29 @ 17:54:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0