Ja, jag sa ju bas från början men du hånade mig bara.

image118


Jag:
- Vad ska du göra ikväll?

Vän: - Jag ska hem till en som fyller år. Du vet nog vem det är. Vi såg honom på Underbara bar. Han spelar en sån där... vad heter det. Bas?

Jag: - Eh..  Bas. 

Vän: - Eh.. Ja, alltså jag vet inte om det heter bas. Det ser ut som en stor gitarr.

Jag: - Hahahha... Va. Är det en bas eller gitarr?

Vän: - Ja . Nej. Jag vet vad det heter. Det heter cello. Men jag vet inte vad det är för skillnad.

Jag: - Hahahha.

Vän: -  Vad skrattar du åt?

Jag: - Jamen. Det är jätteroligt. Cello och bas är två helt olika instrument.

Vän: - Jamen det var en cello. Men vad är det för skillnad?

Jag: - Nej nu kom jag på vem du menar. Hahha. Markus! Han spelar ju kontrabas.

Vän: - Vad är det för skillnad på det och cello.



bild från: www.blues4u.se/


Ps. I dag drack jag champagne med bröderna Schulman.


Kommentarer
Postat av: Sofi

Haha... Jag är själv basist, det är alltid lika frustrerande att förklara skillnaden på bas och gitarr för nån som inte förstår alls :)

Men du, ditt champagnedrickande med Schulman-bröderna får du ju skriva mer om!

2008-01-18 @ 20:17:19
URL: http://sofinordin.blogspot.com
Postat av: knivlisa

haha.. ok jag ska.. är lite busy nu bara.

2008-01-18 @ 20:40:35
Postat av: m

Haha, jag har spelat både cello och bas. Eller mer cello än bas. Bas är tråkigt, cello är svinroligt! (förbannar mig att jag lade ner det)

WHAT? Bröderna S? Faan - är Calle singel fortfarande? Jag är lite kär i honom! :D

2008-01-21 @ 20:31:02
Postat av: knivlisa

Jag råkade radera inlägget jag skrev förut om bröderna. Calle är singel. Det ser man på´n.

2008-01-21 @ 22:02:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0