Livets rikedom



image117


Jag har blivit besatt av Ebba&Didrik igen.

När jag var nio kunde jag och min syster alla avsnitt utantill (förutom 1:a och 4:e som vi missa att spela in) och hela Katarinas dans "Lagt kort ligger" med Betula.

Jag fick dvd:n i julklapp i år och kan nu alla avsnitt utantill. Men det slutar inte där.

Nej. Jag har också stalkat rätt på flera av skådespelarna på Facebook och har i förtroende fått en massa inside information om inspelningen.
Vilka som var kära i vilka (alla var kära i Yrla), vem som var största bitchen, scriptamissar, vilka som hade kalas med bara speciella i inspelningsteamet bjudna, osv.

Igår berättade jag allt för en kompis som tyckte att jag var patetisk.
Patetisk?
Tanken har inte ens slagit mig.


bild från www.svt.se

Kommentarer
Postat av: magda

Ha, ha Lisa, äntligen har jag hittat en likasinnad.
Så serien finns på Dvd nu, intressant!
Vet du, jag var så arg på mina föräldrar när de nekade mig att döpa om mig till Ebba, framförallt då bästa kompisen fick för sina föräldrar!!

2008-01-17 @ 16:48:19
Postat av: Lina

Haha, just den gamla serien ja! Vad heter hon som spelade Ebba?

2008-01-17 @ 22:07:16
URL: http://www.acupoftea.blogg.se
Postat av: knivlisa

Lisen Arnell heter hon. Jag skulle intervjua henne för Året Runt för 3 år sedan men då var hon i Grekland.

2008-01-18 @ 02:00:08
Postat av: Yrla

Ebba&Didrik, underbart!
Jag måste nog köpa dvdn, har serien inspelad, men inte alla avsnitt =)

2008-01-19 @ 16:09:27
Postat av: felicia

klart du INTE är patetisk! jag drömmer fortfarande om ett plingplongshalsband, en amiga med talande läppar, blir alltid kär i killar som mårten (han var seriöst så sjukt jävla sexig, trots att han var ett barn, det var jag med ju) och får samma klump i magen när det går åt helvete för pappa och mamma reng.

plus: handgrabbningen på baken till betula = skolrasternas främsta höjdpunkt.

2008-01-19 @ 18:39:12
URL: http://www.firstup.se
Postat av: knivlisa

Hahahhahah!!!!!!!!!!!! YEEEEEES!! Felicia jag visste att du skulle förstå mig. HHahaa. Jag tänkte på dig när jag skrev det..

2008-01-20 @ 12:54:55
Postat av: Arneuna

Excellent site, added to favorites!! Wonderful and informative web site. I have found much useful information.

2009-12-02 @ 08:10:58
URL: http://arneuna.20six.fr
Postat av: Arneuna

Excellent site, added to favorites!! Wonderful and informative web site. I have found much useful information.

2009-12-02 @ 08:22:10
URL: http://arneuna.20six.fr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0