Servetten som fick alla att skrika av skräck.

image103
Grön som en gran var den.



För några år sedan var det en läkare och en sjuksköterska som med skräckblandad förtjusning
skrattade sig fördärvade åt mig. På grund av ett lekamligt problem de aldrig sett maken till.

Jag hörde nästan ingenting på höger öra, för jag hade världens största öronpropp. Typ vaxpropp. Trodde alla.
Läkaren bad sjuksköterskan spola bort "vaxproppen", och hon satte igång med hela kittet av baljor och spolarvätskor.

Det gick jättebra. Superskönt. En stril viril ström som flödade i örat.

Tills vattnet som åkte genom mitt öra och ner i baljan plötsligt blev grönt!

Inte olivgrönt, limegrönt eller snorgrönt. UTAN MÖRKGRÖNT. Typ samma färg som en gran. Små mörkgröna tussar simmade omkring.

Vi rös och skrek alla tre (mest jag men...) vid blotta uppenbarelsen, men sköterskan fortsatte modigt att spola trots att ett stort odjur mycket väl skulle kunnat hoppa ut.

Tussarna blev fler och fler, och större och större. Vi tittade på varandra och bad en kort bön av födsel och ohejdad vana vid krissituation.

Plötsligt ploppade ett helt schabrasker ut. En ENORM stor extremt svullen mörkgrön tuss.


Och DÅ minns jag. Tadaaaaa!

Ungefär ett år tidigare hade jag varit på en konsert utan öronproppar. Så med min kreativa livslusta i högsta hugg bestämde jag mig för att knöggla in servettussar (ja mörkgröna) i stället. En av dem försvann bara, in i örat var jag säker på, men mina kompisar sa "nej tokstolle du tappade den bara på marken". Och jag trodde på dem. Och glömde bort den lilla tussen.

Som frodades och växte och dök upp ett år senare.

Jag berättade för läkarn och sköterskan och de kunde inte sluta skratta.

"Kom ska du få se på andra saker som folk har stoppat in lite överallt. Vi har ett glasskåp där vi förvarar alla lustiga saker. Servetten borde platsa där".

Kommentarer
Postat av: Karo

Är det sant?=D

2008-01-09 @ 10:40:52
URL: http://killelill.blogspot.com
Postat av: knivlisa

haha.. O ja.. Alltihopa.

2008-01-09 @ 14:20:37
Postat av: Pär

Du måste ju skoja! :)

2008-01-09 @ 17:16:48
Postat av: knivlisa

nämen varför skulle jag skoja om det. Alldeles för avancerat. Jag lovar på heders.

Den satt där i hörselgången i ett år.

Alldeles i början tyckte jag att det kändes konstigt, men sen fann tussen väl sig tillrätta och jag kände inte av den alls.

Men min hörsel påverkades nog, för när tussen hade pluppat ut hörde jag så sjukt bra!

2008-01-09 @ 18:19:39
Postat av: Käpt´n Flint

Hmmmm, undrar just om jag egentligen skulle vilja veta vad som fanns i det där glasskåpet...

2008-01-10 @ 07:51:52
URL: http://www.myspace.com/killingkittensswe
Postat av: Anonym

grosse!

2008-01-10 @ 16:48:43
Postat av: Anonym

kapten, jag kommer faktiskt inte ihåg vad det var för nåt i skåpet. Några sorgliga leksaker antar jag. Det var ju några år sen. Jag undrade mest över vilka hål sakerna stoppats upp i.

2008-01-10 @ 18:14:22
Postat av: Käpt´n

Ha ha ha. Oväntat.

2008-01-11 @ 00:46:14
Postat av: Kira

Näe... Hahaha!

2008-01-13 @ 23:45:46
URL: http://blogg.aftonbladet.se/5414
Postat av: m

har letat & letat efter en blogg värd att offra skönhetssömnen för (det gör man ju tyvärr ändå, surfar runt & läser tråk när man inte kan sova). trist att det skulle ta mej så kopiöst med tid att finna, men tack! störtskön tjej ju. från ösd också, då har vi plötsligt fått en tredje stolthet; storsjöodjuret, raggarstatoil & knivlisa. yeah!

2008-07-14 @ 01:00:48
URL: http://tuldan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0