Bra pappmaterial



I vattnet.


Linus: - Men åååh vad håller du på med. Man kan faktiskt inte hålla på och hålla för näsan när man hoppar i.

Jag: - Men jo. Jag får ju vatten i näsan annars.

Linus: - Nej, det är bara för att du lärde dig det när du var liten. Du får inte det egentligen. Om vi får barn nån gång ska dom aldrig få hålla på och hålla för näsan.

Jag: - Mäh. Du har ju bara en massa machokomplex för att du ska vara så övertuff hela tiden. Tänk om vi får en skitmesig liten kille som alltid måste hålla för näsan. Och du inte kan omvända honom för att han är rädd för dig och dina machofasoner. Vad ska du göra då kanske?

Linus: - Då ska jag skicka honom på boarding school.

Kommentarer
Postat av: Michaela

Jag håller alltid för näsan också. Det är ett måste!

Linus har fel fel fel :)

2008-07-27 @ 22:14:46
URL: http://michaela.applepie.se
Postat av: NN4AN_Mike

Linus har fullkomligt rätt i detta fallet. Så länge näsborrarna pekar nedåt blir det samma effekt som att trycka ner ett uppocknedvänt glas i vatten. Glaset fylls inte. Om man däremot dyker ner i vattnet med huvudet nedåtvkan det hjälpa att blåsa ut luft genom näsborrarna för att motverka vattnets infart i näskanalerna.



Linus är dock inte ensam om att ha detta problem med sin flickvän.... Min sambo Jennie är också en näshållerska... till mitt stora förtret.

2008-07-27 @ 23:01:11
URL: http://tetrisism.blogspot.com
Postat av: Mikey

Go Go Linus!!!

2008-07-27 @ 23:41:47
Postat av: joel

haha, hålla för näsan...

2008-07-28 @ 07:22:13
URL: http://www.joeljosefsson.blogspot.com
Postat av: Dencha

Men, tjejer håller alltid för näsan, men killar gör det inte. Menar ni tjejer altså att dom är olika konstruerade tjej o kill-näsor ? För det är den enda förklaring jag kan komma på. Eller smygläcker ni in luft nån annanstans som vi inte vet om ?

2008-07-28 @ 11:05:19
Postat av: David

Linus har helt rätt här. Ställer mig dock frågande till teorin om att man får vatten i näsan när man dyker(NN4an_Mike). Det är helt enkelt så att antingen lär man sig att inte andas under vatten, eller så börjar man hålla för näsan och krångla.

2008-07-28 @ 11:12:25
URL: http://fourforthree.wordpress.com
Postat av: Mikaela

Meeh!

Bara för att man inte ska så andas man ju säkert in just då och då e de helt plötsligt skitbra att hålla för näsan!



GO LISA!



Jag har förövrig både öronproppar,stängda ögon och munnen ihopatryckt som aldrig förr när jag kommer i närheten av vatten!

2008-07-28 @ 14:09:16
URL: http://www.meiandmikaela.blogspot.com
Postat av: e

Du får skicka honom på läger för potentiella blivande fäder, eller ner på pride så han lär sig lite mjukhet och tolerans =P

2008-07-28 @ 19:46:32
URL: http://erkuslife.wordpress.com
Postat av: Niklas

Jag noterade att min son höll för näsan när han hoppade i vattnet nu i början av sommaren. Jag blev såklart förskräckt(!) och fick erbjuda cold cash för att han skulle prova ett par gånger hands-free så att säga. Väl investerade pengar må jag lova!

2008-07-29 @ 12:29:01
Postat av: knivlisa

HAhha.. Åh Niklas...

2008-07-29 @ 13:06:29
Postat av: J

Vettig karl det där

2008-07-29 @ 23:26:37
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: link

Tack för en bra samhällsdiskussion!



Känner dock att detta verkar vara en man-kvinna diskussion (kvinnorna tycker det verkar vara nödvändigt att hålla för näsan, medans männen inte tycker det.) Tänk så sjukt mycket vatten vi killar måsta ha sugit i oss genom näsan genom åren, med tanke på att vatten ALLTID kommer in i näsan när man badar om man inte håller för näsan (enligt kvinnorna).

2008-07-31 @ 09:34:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0