Lattevispen

Min no 1 hjärnskakning inträffade när jag cyklade med Frida en gång.



Frida

Jag skjutsade henne utför en backe. Cykelkedjan var sjukt opålitlig och brukade låsa sig ibland.

Vi var lite skraja så jag cyklade ännu snabbare (tyckte det var coolt med live fast die young).

Sen minns jag inget mer.

Cykeln tvärnitade i alla fall, men inte vi. Jag flög över styret och landade med huvet i asfalten och Frida landade på mig.
Jag blev medvetslös och Frida skrek tills ambulansen kom. 

På sjukhuset vaknade jag upp och fick spasmiska ryckningar och tuggade fradga som en kamel. Och gjorde klassikern om och om igen i något dygn. Ni vet  "Var är jag, varför är jag här, jaha jaså. Jag ramlade..... Var är jag, varför är jag här, jaha jaså cykeln.... Var är jag, vaddå.. vad gör ni här. Mamma.. Var är jag... Pappa.. nej jag har inte frågat förut. Det vet jag väl bäst själv".
Helt puckad.

Det märkligaste, såhär i efterhand, är ju ändå fradgan.

Hur kan det uppstå fradga bara sådär?

Tänk om det är så att alla människor har en lattevisp inbyggd i gommen. Den kommer ut och vispar salivet så att olyckor ska se mer dramatiska ut, så att man verkligen får hjälp. Som en överlevnadsgrej. Kroppen är ju komplicerad vet ni.


Kommentarer
Postat av: Linus

Ha ha. Du är skum (fattar du.. Skum).

2008-07-22 @ 19:26:15
Postat av: Cel'Dara

Haha, ja så är det nog!

2008-07-22 @ 19:30:37
URL: http://celdara.blogspot.com
Postat av: Nils-Erik Svangård

Fasicken! Smidigt att ha med dig på fjället, ge dig lite varm mjölk så kokar jag kaffet och visp så har vi en perfekt latte! Du får se till att vara bakteriefri dock, annars blir det ju ofräscht!

/nisse

2008-07-22 @ 21:12:54
URL: http://www.ludd.ltu.se/~wizzo/wordpress/
Postat av: Käpt'n Flint

Hmmmmm, hjärnskakning säger du... det förklarar ju faktiskt en hel del...



O förresten, kudos till Frida för snabbtänktheten att använda dig som krockkudde o att hon skrek tills ambulansen kom måsta ju vara för att hon vart så chockad över att få överdos av tjejbaciller när hon alltså liksom landade på dig då juh. Sen kom ju pling-plongtaxin o sprayade anti-tjejbacillsprej på henne o så slutade hon skrika.



Ja vad ska man säga? Ibland chockerar min smarthet till och med mig.



Äppelkaka!

2008-07-22 @ 21:37:18
URL: http://www.myspace.com/killingkittensswe
Postat av: knivlisa

hahhaha.. Kapten, vad går du på egentligen. Du är så smart så man blir knäckt!!!



Nu ska jag åka till doktorn!!

2008-07-23 @ 12:14:16
Postat av: n

min katt tuggade fradga en gång när hon åkte bil.. först tänkte jag skrika STOP.. please dont DIEEEE FELICE DONT LEAVE ME OOOOH..men sen såg jag att det var mjölk hon kräktes den åksjuke tönten.

2008-07-23 @ 16:26:35
URL: http://nooni.blogg.se/
Postat av: Kakan

Varit där, gjort det... spydde i pappas bil påväg till sjukan. (skulle ha skrivit det på engelska, men minns inte hur man stavar "been", "bin", "ben", "biin"... Been there, done that va?) Åh, mina hjärnceller är förslappade.

2008-07-25 @ 00:05:34
URL: http://select.webblogg.se/
Postat av: Käpt´n Flint

Kakan: Jag gissar "bien där dönn dätt". Det ser mest engelskt ut.

2008-07-25 @ 19:43:38
URL: http://www.myspace.com/killingkittensswe
Postat av: Georgyvonne

Thank you for all your emails and help. I have solved my problems with your help and my life is now worth living. I cannot thank you enough for what you have done for me and want the whole world to know how grateful I am for you. Thank you thank you thank you.

2010-01-29 @ 13:39:37
URL: http://georgyvonne.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0