Andreas varför har du lämnat mig?





Jag hittade just min sångbok. Många gamla minnen.

När jag var 9 år skrev jag min första kärlekssång.
Den var om Andreas och gick såhär:

Vers 1. (akustiskt finstämd)
Jag tittar ut genom fönstret
Jag ser en stjärna falla ner
Jag tänker på Andreas
Varför har du lämnat mig

Refräng (lite rockigare, med trummor, elgitarrer och så tänkte jag)
Mitt hjärta brinner efter dig
Varför har du lämnat mig
Mitt hjärta brinner efter dig
Varför har du lämnat mig

Vers 2.
Nånstans långt borta i rymden
Finns det en evighet för oss
Om jag kunde ta dig med dit
Skulle jag göra det förstås


Han hade aldrig lämnat mig. Han var aldrig ens kär i mig. Men han blev kär i min bästa kompis och det var det hårdaste jag dittills, kanske hittills, varit med om.
Min pojkvän när jag var 19 sa att jag hade snott melodin från Belinda Carlisle. Det var typ första gången jag nånsin sjöng sången för NÅN och så säger han att jag snott melodin från Belinda. Inte undra på att jag gjorde slut eller hur? What the fuck is your problem liksom.

Eller.. det var i och för sig han som gjorde slut. (han ba du suger på musik ;-)

(bild: evaekberg.spaces.live.com)


Kommentarer
Postat av: joel

Vilken sorglig, men fin, historia. Spela in låten!

2008-06-03 @ 21:16:12
URL: http://www.joeljosefsson.blogspot.com
Postat av: Silver

Åh så vackert! Det är så vackert så det gör ont :)

Jag är grymt imponerad av att du som nioåring lyckades med att arrangera låten också, iaf i tanken.



Skit i den där killen, han är dum i huvet om han framhäver en potentiell melodistöld (alla snor av alla ändå) istället för din poetiskt melankoliska sida. Spela in låten!





Peace

2008-06-03 @ 21:26:38
URL: http://blogg.aftonbladet.se/23386
Postat av: Mikey

"Inte undra på att jag gjorde slut eller hur? What the fuck is your problem liksom.



Eller.. det var i och för sig han som gjorde slut. (han ba du suger på musik ;-)"





hahahahaha...du är för skön alltså!!

2008-06-03 @ 21:45:53
Postat av: knivlisa

Åh joel du kan hjälpa mig spela in den ju!



Jag lovar, jag tyckte det var pinsamt att sjunga den tills jag var 20-21-22 nånting. Den betydde liksom så mycket. Kändes som jag outade hela min barndom..



Och tack Silver. Tänk om jag hade hört det när jag var 9. Då skulle jag ha blivit odräglig och as-skrytig.

2008-06-03 @ 22:26:34
Postat av: Lisa Ä

Åh Lisa min Lisa!

2008-06-04 @ 11:31:56
Postat av: knivlisa

åååh Lisa min fina. Haha. Jag har förlåtit dig nu. Eller du gjorde ju aldrig nåt fel förutom att du var för söt.

2008-06-04 @ 22:01:58
Postat av: Lisa Ä

Sötare än du kan ingen vara....

2008-06-04 @ 22:05:42
Postat av: link

Ska jag behöva göra slut för att jag ska få en egen sång, älskling?

2008-08-05 @ 15:59:01
Postat av: Maxsophia

Very nice site. Will sure visit again.

2008-10-30 @ 14:21:25
URL: http://maxsophia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0