Fucking Phonehouse

Jag: - Hej, Jag blev påhoppad av en av era säljare och gick på det. Jag beställde ett abonnemang och snubben sa att jag skulle ha en telefon inom några dagar. Nu har det gått nästan två veckor och mitt nummer har blivit porterat och jag har ingen telefon eller simkort så jag kan ju inte ringa. Ska det vara så, VA?


Phonehouse: - Nej, jag ska kolla här. Nej, vi har inte fått in något sådant avtal.


Jag: - hah! Du skojar. Jag ringde ju för några dagar sedan och då sa ni typ chilla lite den kommer i dag eller i morgon.


Phonehouse: - Ja, du får faxa in ditt avtal så fixar vi det. Sen tar det någon vecka.


Jag:
- Haha. En vecka. Du. Det är ni som ser till att buda telefonen i dag i så fall. Har jag gjort något fel kanske. Nej, det är ju bara ni.


Phonehouse:
- Tyvärr vi budar inte telefoner.


Jag:
- Vad budar ni då. Du. Nu kopplar du mig till din chef.  (ÄÄÄÄLSKAR att säga så)


Phonehouse:
- Nej det kan jag tyvärr inte. Faxa in avtalet och sen ringer vi dig och berättar hur det går.


Jag:
- Haha. Ringer mig. Hur skulle det gå till tänkte du.


Phonehouse:
- Jaha… men… Du har väl en hemtelefon.


Jag:
- En hemtelefon. Finns såna fortfarande eller. Har DU en hemtelefon, Malin eller vad du hette.


Phonehouse:
- Eh.. nej men..


Jag:
- Just det. Jag förstår att inget är ditt fel, men koppla mig till chefen nu. 


Phonehouse:
- Kan inte det tyvärr.


Sen ringde jag en chef själv som bad om ursäkt, och skulle se till att "ändra rutinerna". Haha. Jag älskar att låta myndig och översittig.


Kommentarer
Postat av: joel

"och då sa ni typ chilla lite den kommer i dag eller i morgon."



haha, tycker du att du låter "myndig"?

2008-06-24 @ 12:08:42
URL: http://www.joeljosefsson.blogspot.com
Postat av: knivlisa

Hahaha, okej då..



Förresten det går inte ringa, jag vet att du har ringt mig. Ville du nåt speciellt?

2008-06-24 @ 12:58:14
Postat av: joel

nää, men vi hörs!

2008-06-24 @ 14:29:48
URL: http://www.joeljosefsson.blogspot.com
Postat av: Kira

Kan du ringa alla mina jobbiga samtal också?

2008-06-27 @ 00:43:00
URL: http://blogg.aftonbladet.se/5414
Postat av: haha

Det där är ju rutinsvaret. Haha.

2008-08-05 @ 17:54:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0