BUSTED again.

image219
Stephanie - skönaste kiddon i stan


Det hände något sjukt i dag.

Jag blev fruktansvärt glad för en annan människas skull.

För gemene man låter det kanske inte konstigt att man skulle bli glad för nån annans skull, men kom igen.
Oftast blir man väl avundsjuk om det går bra för nån annan. I alla fall om det gäller nåt man är  ute efter själv.

Så funkar jag i alla fall. Eller har funkat. Jag vet inte vad som hänt. Är jag mogen? Har jag blivit en fin människa? Nåt märkligt är det.

Jag känner en sån sprudlande glädje i dag så jag skulle kunna skutta omkring och utföra andra töntiga saker..

Anledningen är att Stephanie har kommit in på en teater master-utbildning på Yale University!!! En miljard människor sökte. Jag skojar inte. En miljard.

Yale. Smaka på den du. YALE. Det var ju sånt som stod på collegetröjor på 90-talet. (90-talet har aldrig haft fel)

Meryl Streep, Paul Newman och Denzel Washington har gått samma utbildning.


SHIT.

Åh nej, nu kom jag på det. Jag är ju kanske glad bara för att jag ska kunna skryta om att jag har en kompis som går på Yale..

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Wow! Jag måste definitivt skaffa mig nya vänner. En av mina funderar liksom på att flytta till Gotland och börja på skrivarskola. Det är inte alls lika coolt.

2008-03-06 @ 23:42:50
URL: http://stalkamig.blogg.se
Postat av: jennie

grattis till henne :) det är stort. liksom. känns det som.

2008-03-07 @ 00:24:54
URL: http://igelbloggen.blogspot.com
Postat av: knivlisa

Mikaela:
skaffa nya. Det där håller ju inte.

Jennie, Du har en korrekt känsla. Jag ska framföra ditt grattis.

2008-03-07 @ 08:43:22
Postat av: Christopher

Hej Lisa,

Det här är Stéphanies pappa! Skit kul att Stéphanie har så generösa kompiser! Jag var med henne till Siberien och Mongolien förre året.

Hon är mycket speciell och du är inte den enda som komma att besökat YaleQ

2008-03-07 @ 14:41:46
Postat av: Markus

En miljard alltså. Är du kanske en sån som räknar tyst på fingrarna när du tror ingen ser?

2008-03-07 @ 15:08:47
Postat av: Gud fader himself

Nu tycks Sveriges befolkning inte göra en enda synd. Hur kommer detta sig? Vi på biktamig.blogg.se saknar era smaskiga bekännelser. Så klicka nu in er och berätta allt hemskheter och pinsamma saker ni gjort, eller planerar att göra.

BIKTAMIG.BLOGG.SE

2008-03-07 @ 16:54:12
URL: http://biktamig.blogg.se
Postat av: knivlisa

Åh hej Cristopher! Lyllo dig som har en sådan dotter. Kan tänka mig att hon var quite a child för några år sedan.
Jag ska absolut hälsa på henne.

2008-03-08 @ 00:02:37
Postat av: olov

jag har läst lite här på din sida. det var trevligt. hejdå

2008-03-08 @ 02:36:59
Postat av: Edvingunn

This is great please keep on the good and wonderful work.

2009-07-08 @ 13:27:54
URL: http://edvingunn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0