Inte min dag


Foto: Anna Hållams/ Expressen


Det hände två osedvanligt hemska saker i morse.

1. Jag ramlade när jag cyklade och hade bråttom till en presskonferens med årets julvärd Lasse Kronér.

Det var halt, men jag hade enastående kontroll.


Ända tills jag såg en lång tecknad blå panter som attackerade mig i ögonvrån.


Det var ju bara en vanlig fågel som flaxade mot mig en bit bort, men hur skulle jag kunna hinna se det på en millisekund. Jag är ju varken Einstein eller supersnabb.


Jag blev naturligtvis förskräckt och vinglade till så att jag föll huvudstupa över mitt redan illa tilltygade ben.

Sen hade jag så ont, och cyklade så snabbt i en uppförsbacke, att jag nästan spydde.


Och då menar jag allvar. Jag fick stanna och spyhosthulka flera gånger.


Jag kom några minuter för sent, och det var tillräckligt för att alla andra redan gått in och jag, skamfilad och förnedrad, blev hånad av prettoblickar från stockholms mediaelit.


Håll med om att det inte är optimalt då att ursäkta sig med ”jag trodde det var en tecknad blå panter, som attackerade mig”.


 

2. Sedan, under presskonferensen, höll jag en bläckpenna mot munnen och tryckte repetedly på knappen med läpparna, som jag brukar göra när jag känner mig skamfilad.

Plötsligt vänder sig en kvinna mot mig och ser ut som om hon sett hulken. Med tyfus.

Jag: - Vaddå.


Hon: - ÖÖÖhhh… Du kanske ska gå och kolla dig i spegeln.


Jag känner efter och det är helt kladdigt runt hela munnen. Shit bloood, tänker jag.


Med det är inte blod, utan en kaskad av bläck runt min mun. Pennan har börjat läcka. Totalt nergeggad med bläck i ansiktet är jag och mediamänniskorna tittar skumt på mig.

Och jag som trodde skammen  nått sin kulme once and for all.

Sen har dagen varit hemsk efter det.


Kommentarer
Postat av: Carin H

Åh fy, jag känner med dig! Det är sådana dagar jag undviker genom att endast sitta still i min datorstol. Inte så bra för betygen dock =/

2008-11-20 @ 23:50:17
URL: http://www.carinh.se
Postat av: Nils-Erik Svangård

Stackars liten! Snart är det dock jul och då får du pepparkakor och allt blir bättre!

Ta en dag ledigt nu!

2008-11-21 @ 07:04:00
URL: http://www.ludd.ltu.se/~wizzo/wordpress/
Postat av: heffa

fy fan vad rälig dag. Stackare..

2008-11-21 @ 09:17:15
Postat av: knivlisa

De lugnt. Det var inte hemskare än vad det var kul. Bläck i ansiktet är ju jätteroligt. Så jag bjuder på det.

2008-11-21 @ 10:14:05
Postat av: jandi

det finns väl ingen mediaelit som går på presskonferens med lasse kronér?



jag tänkte förresten på dig igår när jag fick ett samtal från tidningens namn.

2008-11-21 @ 11:02:57
URL: http://jandi.blogg.se/
Postat av: fiffi

skönt att någon annan oxå haft en jobbig fredgamorgon...

2008-11-21 @ 11:22:06
URL: http://sofielinnea.blogg.se/fiffigt
Postat av: knivlisa

hahha!! Jandi.. I love you som vanligt. Så dissig.

2008-11-21 @ 11:27:56
Postat av: Laura

No offence, men hahahahahaha! =D

2008-11-21 @ 13:07:39
URL: http://laurah.blogg.se/
Postat av: knivlisa

None taken ;-)

2008-11-21 @ 14:16:46
Postat av: Pia

Jeez du borde ha stannat hemma den dagen! Stackare! Men jag fick otroliga häftiga "inre bilder" av både omkullkörningen och det blå läppglanset!!

2008-11-21 @ 20:04:54
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0