Formel 1 är mitt enda intresse

Jag får en del skumma telefonsamtal på jobbet.


Tant: - Hej, är det ingen Formel 1?

Jag (dödar ett skratt som håller på sippra ut): - Va?

Tant: - Ja, på tv6. Står fel i tablån.

Jag: - Jaha, vilken dag gäller det?

Tant: - Ja... det ska väl du veta som jobbar där.

Jag: - Ja, men jag jobbar inte med tablåerna tyvärr. Du kan få ett nummer till tv6.

Tant: - NEJ! Nu har jag ringt hit och då ska du hjälpa mig.

Jag: - Ja..ha.. Men kan du kolla vilken dag det gäller, jag har en tv-tidning här.

Tant: - (efter 5 minuter): - 19 oktober. Dom sa att det har bytt till Viasat Motor.

Jag: - Ja, det har tydligen bytt ja..

Tant: - (får fnatt): - Men det här är fruktansvärt av er.

Jag: - Ja, ursäkta men jag jobbar inte på kanalen tyvärr.

Tant: - Men det STÅR ju KLART OCH TYDLIGT i tidningen!

jag: - Mmm men ibland ändras tablåerna efter att tidningen kommit ut.

Tant: - Jag tycker att det är fruktansvärt. Formel 1 är mitt enda intresse och jag har inte viasat Motor, jag är fattig pensionär.

Jag: (kväver ett skratt igen): - Jaha, men kan du inte.... har du ingen vän med Viasat Motor? 

Tant: - Nej jag har ingen vän och bor på landet.


Vad är det med dagens äldre egentligen. Kan de inte baka, virka, läsa, knyppla, bete sig som de gjorde förr i tiden.
Formel 1 vad är det för trams.

Kommentarer
Postat av: Anna

Moahaha, vad underbart. Satt o remenissade med lite gamla inlägg i din blogg tidigare idag, från tiden då du jobbade som telefonförsäljare, och sörjde över att det inte skulle läggas upp fler roliga telefonkonversationer, o så kommer nu detta precis innan jag ska stänga ner och lägga mig. Knivlisa hör bön!

2008-10-15 @ 00:14:37
Postat av: Niklas

Blir nostalgisk.



Formel 1 känns som en 80-tals pryl.

Typ som porren i skogen.

Bör väl vara utrotningshotade bägge två.



Vattenskadade Porrtidningar var fan lika vanligt som vitsippor när det begav sig. Vilka tider.

2008-10-15 @ 02:07:28
Postat av: Käpt´n Flint

LisaLisaLisa, din o tantens söndag är räddad http://www.aftonbladet.se/sportbladet/motorsport/article3538590.ab



Rapportera gärna om utfallet ety jag desvärre icke kan beskåda detta spännande då jag skall göra något ännu mer på gränsen till dödligt roande som t.ex. eeeeeeh, räkna alla småsten på gården här utanför.

2008-10-15 @ 07:33:48
URL: http://www.myspace.com/killingkittensswe
Postat av: Mr. C

...och automatöversatt så börjar givetvis detta inlägg med: "I get some dirty phone calls at work."

Postat av: knivlisa

hahha Kapten!!! Du är en sån MASTER!!



Anna: Visst gör jag det. Jag tänkte lägg amig, men så kom bönen.



Niklas, jag har typ aldrig hittat porr i skogen. och det fanns inga vitsippor där jag växte upp heller.

2008-10-15 @ 09:37:48
Postat av: nn

OMG det låter som min mummu som med älskar fomula 1 fast hon skulle nog inte våga ringa och skälla på nån

2008-10-15 @ 11:33:18
URL: http://bittrafittor.blogg.se/
Postat av: Ruff

Jag tycker att du gjorde ett stort fel när du flyttade Formel-1en till Viasat Motor. Så ondskefullt av dig, Lisa, jag förstår inte hur du kan sova om nätterna. Nu ska jag hem och plåstra om stackars förkrossade mormor, och berätta för henne att den kommer att sändas på tv6 iallafall. Tur att dina chefer gick in och rättade till ditt misstag, och flyttade tillbaka sändningen.

;)

2008-10-15 @ 12:00:02
URL: http://jensuno.blogspot.com
Postat av: link

Formel 1! Vem kan nånsin intressera sig för formel 1??????? Det är verkligen synd om gubben. Jag förstår att han blir ledsen...

2008-10-15 @ 12:38:24
Postat av: Pia

Jag är mest fundersam över hur tanten ens kommit på att börja titta på Formel 1!!! Det känns ju spännande att fundera på.. är hon gammal racer-förare, mekaniker eller sponsor???

Ha en skön dag!

2008-10-15 @ 13:20:05
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Pär

Awww... så gulligt!

2008-10-15 @ 18:08:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0