Hur motiverade regissören egentligen det för skådisbarnet?

Apropå dårfinkarna och dönickarna.

Det finns ett klipp i serien som får mig lite illa till mods. 

Det är i skolan när de pratar om vilka husdjur eleverna har. 

En kille säger att han har en fladdermus hemma.

Då tar en kille upp ett finger och fladdrar med det på slappa läpparna samtidigt som han blåser ut luft. Sådär ni vet.
(jag sitter just nu och gör så på jobbet för att lista ut hur jag ska förklara).

Fattar ni. Fladdermus. Hur vuxenskämt är inte det?



Kommentarer
Postat av: markus

Ha ha, det är ju faktiskt riktigt konstigt!

2008-10-20 @ 13:57:02
Postat av: Alex

Ja jag tror inte direkt att regissören satte sig ner och förklarade skämtet för ungen direkt, eller hoppas inte det rättare sagt...

2008-10-20 @ 14:38:04
Postat av: Nils-Erik Svangård

:)

Vilken oskyldig pojke jag är, jag fattade inte alls.

Vad roligt.

Jag tror att det är ganska realistiskt dock, det var ganska många skämt när man gick i låg/mellan/hög-stadiet som var på den nivån. Är det så fel att beskriva sådana saker, barn är nog mer vuxna än vad vi vill tro. Sådana saker som sex är saker man faktisk skämtar om i din åldern för att vara cool.

Fladdermus! höhöhöhö

/nisse

2008-10-20 @ 16:11:30
URL: http://www.ludd.luth.se/~wizzo/wordpress/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0