Besegra alla med töntighet

I morse var det en till tjej som skrek på mig när jag cyklade på det där stället .

Jag fortsatte enligt min devis  ”För maximal irritation – var så töntig som möjligt” och skrek tillbaka 

”JAG HAR RÄTT OCH DU HAR FEL”.


Ett annat motto är ”Den som skriker skall skrikas åt”. Folk kommer fortsätta ilskna till över min existens där. Har ni förslag på något annat töntigt jag kan skrika tillbaka?


(och våga inte säg att jag ska cykla det extra kvarteret det tar för att cykla korrekt. Det handlar om 20 ynka meter enkelriktat for Christs sake)


Kommentarer
Postat av: caroline

Testa att peka pekfinger (istället för 'vanliga' långfingret)! Det funkar iaf bra om man sitter i bilen...taggar de flesta i tron om att det är det andra fingret.

2008-09-24 @ 14:02:07
URL: http://kommenteramera.blogg.se/
Postat av: Alex

Prova att bara skrika nån random paragraf, typ: "Läs §13:3 i brottsbalken pucko!!"

Det är ju inte direkt så att de har nån koll, och så kommer de tro att de har blivit totalt satta på plats av nån okänd lag...

2008-09-24 @ 14:19:45
Postat av: knivlisa

Alex: HAHHA. I WLL!

2008-09-24 @ 14:28:58
Postat av: knivlisa

Caroline: Ja, det är skitkul att luras på det sättet. Dom ba "varför pekar du fingret din idiot" Du ba "jag pekade faktiskt pekfingret, misstänksamma idiot..

2008-09-24 @ 15:18:41
Postat av: Alex

När jag var liten sa vi alltid att peka lillfingret betydde "piss off"...

vet inte om det är standard...

2008-09-24 @ 15:23:42
Postat av: M

Inser att jag delar din problematik! På Fågelkärrsvägen kör jag 20 m mot enkelriktat. Glädjande nog har jag inte mött någon kritik - det måste bero på det glada söderortstemperamentet :-)

/MS från G

2008-09-24 @ 16:40:40
Postat av: knivlisa

Martin! Stället är precis utanför Lizas jobb, där man kommer ner från bron. På bron finns det en cykelfil, och så helt plötsligt är man inte existensberättigad.

2008-09-24 @ 16:53:40
Postat av: M

Då vet jag precis! Liza borde upprätta en cykeldepå vid sitt jobb.

Min existens har endast anfrätts vid enstaka tillfälle då någon bilist hållit demonstrativt långt till höger vid möte.

2008-09-24 @ 20:01:01
Postat av: saom

Haha, grym bild!

2008-09-24 @ 20:18:02
URL: http://saom.blogspot.com/
Postat av: J

Ät bajs! Du är ful! Jag äter din skit! Ja som skriksaker alltså...

2008-09-24 @ 20:36:12
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Käpt´n Flint

Varför inte vända på steken med något typ "kom så får du en kram"



Du ska inte vara så negativ Lisa lilla, ajabaja!

2008-09-24 @ 22:03:17
URL: http://www.myspace.com/killingkittensswe
Postat av: knivlisa

Kapten: Jag drömde faktiskt om dig för nån natt sen. Du kom fram och sa "det är jag som är kapt´n flint". haha jaha hej sa jag.



Och det är bra att jag får skrika arga saker, för jag är alldeles alldeles för snäll annars. Jag är faktiskt stolt över mig när jag skriker tillbaka.



M: Anfrätts!! du är min idol.



2008-09-24 @ 23:31:11
Postat av: Kotteby

Borde du inte cykla det extra kvarteret för att cykla korrekt?





=)

2008-09-25 @ 01:25:50
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: knivlisa

hih.

2008-09-25 @ 09:02:54
Postat av: link

Jag tycker man skall skylla på andra, att man gör rätt men att omständigheterna är fel och att övriga inte har fattat det ännu bara, typ:



Dom har skyltat fel här, det är egentligen cykelbana här!

eller

Det är vänstertrafik här!! Vakna!

2008-09-25 @ 12:01:42
Postat av: Käpt´n Flint

Oooooh creepy Lisa. Tänk om vi träffar på varandra på stan nån gång. Scenariot du beskriver är ju inte helt otänkbart. Då skulle det ju ge dig mega-Watten på din kvarn om att du har ett sjätte sinne. "Yeah, jag har börjat sanndrömma också serru" osv.



Vad tror du förresten om att köpa ett par tjurhorn o montera dem på cykelstyret? När nån skäller på dig på din irrväg till jobbet så bara brölar du så in i bomben o tar sikte på klagosångaren. Det borde ha effekt.

2008-09-25 @ 22:30:07
URL: http://www.myspace.com/killingkittensswe
Postat av: knivlisa

Mega-watten. HAH! Jag lovar att använda det i en mening i morgon.

2008-09-25 @ 22:37:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0