Mitt första inlägg om sex


Apropå Dallas.

I min familj kollade vi alltid på Dallas på lördagskvällarna. Många fina minnen.

Jag var nog ganska liten då.. Men ändå lite oupplyst kan jag tycka såhär i efterhand.

Kommer ni ihåg när April, som ju var Bobbys tjej, hade sex med JR?

Bobby blev så sjukt arg på både April och JR och jag kunde verkligen inte fatta varför.

Jag utgick från att Bobby tyckte det var äckligt på nåt sätt, att han kanske skulle få lite av JR:s kiss på sin egen snopp om han skulle ha sex med April igen, och att det var därför han var arg.

Och jag tyckte han var så löjlig. Big deal liksom, det är väl bara att vänta lite tills kisset försvunnit.

Kommentarer
Postat av: essim

Haha, vad löjligt. Man delar väl lika som bröder.



(fast jag kommer inte ihåg det)

2008-09-29 @ 21:48:30
URL: http://blogg.aftonbladet.se/16334
Postat av: essim

Haha, vad löjligt. Man delar väl lika som bröder.



(fast jag kommer inte ihåg det)

2008-09-29 @ 21:50:56
URL: http://blogg.aftonbladet.se/16334
Postat av: Käpt´n Flint

Ha ha ha!



Det är ju därför oskulder är så hett byte bland vissa, för att slippa främmande kiss på snorren.



Jag är ändå imponerad över att du hade koll på att själva snopperiet på nåt vis var inblandat i själva processen. För egen del var jag mest upptagen av att tjuvträna på Ice Climber så att jag nån jävla gång skulle kunna slå storebrorsan... det gjorde jag aldrig =(

2008-09-29 @ 22:31:37
URL: http://www.myspace.com/killingkittensswe
Postat av: Anonym

Var med på gissa bilden vetja! http://emmiealina.blogg.se

2008-09-29 @ 22:38:18
Postat av: annalin

Jag fattar vad du menar, jag minns en liknande grej från Grannar/Neighbours, där Jason Donovan & Kylie Minogues rollfigurer skulle ha sex första gången. Så långt var jag med, att de hade ordnat ett hotellrum för att vara ifred. Men under myset/förspelet så säger Scott (Jason) t Charlene nåt om att det är hennes första gång. Men hon säger att hon haft en kille. Han blir SKITARG! Men det har ju du också, försöker Charlene (Kylie)men Det ÄR INTE SAMMA SAK fräser hennes ädla pojkvän och lämnar rummet.

Och som typ 10åring fattade förstås inte jag vad som menades med att ha haft en kille, (herregud, jag hade haft tre pojkvänner och gick bara i fyran!)Men framförallt inte varför det var en big deal - eller varför det är skillnad för killar och tjejer.

Säg inte att inte såpor lärt en mycket om samhällets värderingar...

2008-09-30 @ 00:18:11
URL: http://annasoundtrack.blogspot.com
Postat av: Niklas

Jag tittade på Dallas av en anledning - Lucy Ewing!



Herregud, hon strök runt som en katt kring poolområdet på Southfork. Alltid i bikini.



Handlingen i övrigt minns jag knappt, allt var en enda lång väntan på Lucy.

2008-09-30 @ 12:57:37
Postat av: knivlisa

Annalin: Ja.. Dallas hade redan då, innan jag ens visste vad sex var riktigt, förgiftat min barnasjäl. Jag tyckte det var HELT okatt sno sin brors tjej.



Niklas: - ja!! fast pam var ju snyggare. jag ville vara Pam

2008-09-30 @ 13:08:39
Postat av: Alex

Dallas?! gick inte det typ på 70-80-talet? Då var man ju typ nyfödd...

2008-09-30 @ 15:12:00
Postat av: essim

Haha, ja det var löjligt. Man delar väl lika som bröder?



(fast jag kommer inte ihåg det)

2008-09-30 @ 16:51:55
URL: http://blogg.aftonbladet.se/16334
Postat av: essim

Men herregud. Jag ser inte några kommentarer förrän jag har kommenterat igen. Weird!

Feel free att ta bort ett par stycken...

2008-09-30 @ 16:53:37
URL: http://blogg.aftonbladet.se/16334

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0