Its a mystery








Ja, jag satt precis och grunnade på det.

Det är chockerande att läsa era kommentarer och se hur många som spelade Nigger, och sen var tvungen att kalla det för King.

Och det är väldigt mystiskt hur alla bytte namn typ samtidigt.

Det kan ju inte ha varit nån på tv som höll tal till nationen: "Hör upp people, ni ska härmed byta från nigger till daradattatataaa (fanfar) KING." Då skulle man ha hört om det.

Alla dessa lärare som bestämde att det skulle heta King. Hur i hela friden nätverkade de? Internet fanns ju inte då.

Kommentarer
Postat av: Markus

De kanske stod i lärartidningen?

2008-09-25 @ 22:46:18
Postat av: Erik

telefon? telegraf? brevduvor? röksignaler? flaskpost? :-D

2008-09-25 @ 22:57:38
Postat av: knivlisa

Ja.. Typ.. men jag blir frustrerad..... Finns det ingen lärare som läser detta? Som var lärare på 90-talet alltså. Nån som kommer ihåg vad som hände????

2008-09-25 @ 22:57:55
Postat av: Frida

Du har inte blandat i hop det med kortspelet? neger eller president, förvillande lika. Du ser, jag läser din blogg.

2008-09-26 @ 00:21:35
Postat av: Valentina

haha i Umeå kallade (kallar?) vi det Nogger.

2008-09-26 @ 01:05:35
URL: http://muslimah.devote.se
Postat av: Ruff

Rasismaspekten är också intressant. Har någon någonsin hört en mörkhyad klaga på att spelet heter Nigger eller Neger och president?

Varför är det bara svenskar med helkaukasiskt ursprung som drabbas av moralpanik?

2008-09-26 @ 06:12:17
URL: http://tankarideer.blogspot.com
Postat av: knivlisa

Frida: ???



Ruff: Ja! Fast de klagar. jag blev slagen en gång av en svart kille i london när jag sa ordet. Ska berätta om det nån gång. Om jag inte redan har gjort det?? Det känns som om jag har det.

2008-09-26 @ 08:36:53
Postat av: The One and Donny

Vi revolterade och valde namnet Fanta. Mer kapitalistisk ondska och kommersialism över det. Hellre det än King.



Ett fantastiskt spel (idrott) förövrigt. Kör kidzen det fortfarande? Eller bloggar och WOW:ar de nu (I am to old for this shit)

2008-09-26 @ 16:08:40
URL: http://le-faux-pas.blogspot.com/
Postat av: Niklas

Hmm, på Värmdö bytte aldrig spelet namn så vitt jag vet, nigger användes ständigt.

2008-09-30 @ 13:19:17
Postat av: Anonym

egentligen "döptes" det om till king out, eftersom det typ går ut på att få ut kungen. sen var ävl folk coola och kallade det för king

2008-11-09 @ 15:22:17
Postat av: Nora

Är det inte kopplat till Martin Luther King? Eller är det jätterasistiskt?

2009-10-16 @ 23:21:35
URL: http://dengronapapegojan.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0