Alltid ska man behöva kompromissa





Linus: - Men Lisa, är det här örngottet verkligen något du ska spara?

Jag (fruktansvärt upprörd): - VA? ÄR DU INTE KLOK?

Linus: - Vaddå?

Jag: - Jamen.. Det där köpte vi ju i Yemen när jag var liten.  Jag har haft det i hela mitt liv!

Linus: - Jamen det går ju inte att använda! Du ser ju hur det ser ut. Ett gigantiskt hål, jättesmutsigt och smutsen går inte ens bort när man tvättar för det är så gammalt.

Jag (sårad, det är liksom som att säga att jag är för gammal och smutsig, med för stora hål):
- Hur KAN du säga något så tramsigt. Det är jättefint och CHARMIGT att det är ett hål. Det här örngottet betyder väldigt mycket för mig.

Linus: - Jaha men du kan väl lägga det i någon minneslåda?

Jag: - MINNESLÅDA? Är du inte klok. Örngott ska man väl använda fattar du väl. Inte lägga i nån möglig minneslåda.

Linus: - Okej, då måste du laga hålet.

Jag (sur): - Laga och laga.

Linus (höjer rösten, på auktoritetsvis): - Ja? Ska du laga det? Annars lägger jag bort det.

Jag: - Jaja... okej.


Killar fattar ingenting.

Hur ska man laga det där hade han tänkt?


Kommentarer
Postat av: Emelie

Haha, måste nog hålla med Linus denna gång! :P

2009-01-21 @ 11:42:00
Postat av: knivlisa

Emelie: fy på´re

2009-01-21 @ 11:44:11
Postat av: Thomas

Hahaha, som någon sa: du är i toppform. Tack för tipset, jag ska alltid förolämpa folk med "du är gammal, smutsig och har för stora hål" fr.o.m. nu.

Lägg örngottet i en låda nu.

2009-01-21 @ 11:46:05
URL: http://tol.bloggspace.se
Postat av: Linus (inte DEN)

Hahahaha, du är SÅ himla grym på att förlöjliga dig själv. Bra självdistans!

2009-01-21 @ 11:47:35
Postat av: ida

Jag är helt på din sida. Man kan omöjligt slänga eller lägga undan saker som är av sentimentalt värde. Hur trasigt eller smutsigt det än må vara.

2009-01-21 @ 12:03:06
URL: http://ikaserdig.blogg.se/
Postat av: Christine

Jag är också på din sida.. Jag har frågat detta förut, men du har inte svarat. VIlka andra bloggar läser du? Din är jättebra, men ibland när du inte uppdaterar på flera timmar vill man gärna ha nån annan att läsa. Så!?

2009-01-21 @ 12:10:56
Postat av: Lina

jag är helt och fullt på din sida. Killar har ju som oftast en kromosom för mycket.

2009-01-21 @ 12:54:05
URL: http://litenfro.blogg.se/
Postat av: Anna

Underbart! Och klart att du inte kan slänga det, det vore helgerån!

2009-01-21 @ 12:54:43
URL: http://annzah.blogg.se/
Postat av: knivlisa

Lina: haha.. ja.. Jag tyckte de såg konstiga ut. haha.



Christine: Jag svarar på det i kväll okej!



Tol: tack din snälle. Och varsågod. Men tro INTE att den ska lådläggas.

2009-01-21 @ 12:56:22
Postat av: Anna

Knivlisa: Laga genom att lägga ett tyg bakom (mjukt tyg! Kanske från ngt annat lite slitet örngott som inte har så mkt affektionsvärde) och sy fast kanterna i det.



Efter den torra kommentaren måste jag visa vilken bra humor jag har genom att säga: Din blogg är så sjukt rolig! Du är så otroligt kul! Jag har ibland funderat på att be min chef dra av lite pengar från min lön för att jag inte kan slita mig härifrån ens på arbetstid. Tro mig, jag är en sur jävel som inte brukar hylla sådär. Men du är värd det.

2009-01-21 @ 13:15:44
Postat av: knivlisa

ANNA!!! Tack!! Både för tygtipset och för din snälla kommentar.. PUSS

2009-01-21 @ 13:25:04
Postat av: Arandur

Hoppas du får en härlig dag :)

Kolla gärna in min fotoblogg.

Följ den gärna med bloglovin.

2009-01-21 @ 13:27:45
URL: http://arandur.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Jag tycker det ska ramas in och tavlas upp i sovrummet!

2009-01-21 @ 15:06:41
Postat av: Rikkard

lisa. du behöver skaffa en bättre kamera. jag trodde länge att det var skinnet från en gammal äcklig falukorv som låg där på tyget.

sen blir alla bilder helt snorgula. fast det kan ju vara en effekt du gillar och att det skulle vara medvetet. såklart.

2009-01-21 @ 17:19:51
URL: http://alifebetweenjobs.blogspot.com/
Postat av: knivlisa

haha, rikkard.. Det ÄR ju snorgult, mitt örngott. Det är ju poängen! Ungefär som att din poäng är att börja alla meningar med liten bokstav.



Men okej, det är min mobiltelefon. Den var dyr och usel! Örnottet är egentligen bara fint ljusgrönt.

2009-01-21 @ 19:42:33
Postat av: jessica

alltsååå jag börjar också alla meningar med liten bokstav. känns så präktigt annars. haha



haha ring mig nästa gång du fått i dig en drink och dra av en sång!

2009-01-21 @ 19:54:54
URL: http://jejejessica.blogg.se/
Postat av: erik

Hej Lisa. Det är så det är... killar fattar inte grejer med örngott och tjejer klarar inte av teknik.

2009-01-21 @ 20:41:28
Postat av: jessica

jamen naaje det kan man junte ge ut här offentligt. du har ju många läsare och det finns många galningar out there...

2009-01-21 @ 21:42:06
URL: http://jejejessica.blogg.se/
Postat av: Carro

Klart man ska spara saker man haft sen när man var liten de tycker jag! Jag sparar en del jag ocskå ibland lite onödiga saker men de tillhör tycker jag! Fin och väldigt rolig blogg att läsa! // Carro

2009-01-21 @ 23:49:47
URL: http://omcarro.blogg.se/
Postat av: knivlisa

Tack så mycket Carro, men fin??? Den är verkligen inte fin..



Och inte kan jag logga in heller..

2009-01-22 @ 09:14:38
Postat av: Minja

Anar jag en liten sparare här? Om fyrtio år kommer vi få se dokumentären med Knivlisa, sittandes i en lägenhet med kassar fyllda av SL-kort, örngott och andra bra-att-ha-saker ;)

2009-01-22 @ 17:15:38
URL: http://hardnoclife.blogg.se/
Postat av: Rebecca Utan Räkor

Men om du lagar det. Förlorar det inte lite dess personlighet och charmighet då?

2009-01-23 @ 15:56:55
URL: http://alltutom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0