Guilttrippad på eftermiddagskvisten

Jag ska på en press-presentation av en produkt hos ett företag i morgon.

Mailkonversation med företaget:


Företag: - Hej Lisa. Skulle du kunna komma tidigare, klockan elva i stället?

Jag: - Hej. Jag har ett möte på morgonen, men jag kan nog hinna dit till elva. 

Företag: - Jaha.. Nej det är okej. Jag får helt enkelt lägga om i schemat och försöka se till att killarna som kommer från London får åka med ett plan som går tidigare i stället.


Man ba VA???

1. Jag SA ju typ att jag kunde. Underförstått att jag skulle skynda mig och eventuellt bli en minut sen. Problem solved.

2. Han kör igång med värsta guilttrippen! Jag menar don´t go all girlfriend on me. Det låter ju typ som att han gråter och säger att jag inte älskar honom tillräckligt fast jag precis har sagt att jag älskar honom.

3. Londonkillar???? Jag har väl ingen aning om vilka de är.

4. Nu vill han ju bara att jag ska skriva "NEJ DE LUGNT. Jag LOVAR att vara där elva".


Vilket var precis vad jag gjorde. 

Smart kille ändå.




Kommentarer
Postat av: Emelie från Östersund

Haha vilken känslig kille!

2009-03-18 @ 16:44:34
Postat av: knivlisa

Ja... Oerhört känslig om du frågar mig.

2009-03-18 @ 16:48:18
Postat av: Åsta Mari

Eller bare en veldig smart fyr som innser at Londonmenn og fly er mye mindre viktige enn knivlisa. You don't mess with knifelisas schedule.

2009-03-18 @ 16:57:11
URL: http://web.me.com/astarkvedja
Postat av: knivlisa

Åsta: HAHAH... ja så var det ju. Skit... Då var det ju JAG som var tjejig i så fall.

2009-03-18 @ 17:00:02
Postat av: Empan

Han ville väl att du skulle komma tidigare,

om du inte kunde det skulle han fixa så londonkillarna skulle komma tidigare?



Är det bara jag som inte hänger med?

Ska dom vara med er eller ska han träffa dom ensam. Om ensam kan väl dom komma senare? Och om med dig så ska dom väl inte komma tidigare om du inte kunde det?



Kanske virrar bort mig nu, men jag har en poäng. Jag lovar.

2009-03-18 @ 17:19:21
URL: http://eatmysocks.blogg.se/
Postat av: knivlisa

Empan: Ja you should have been there, det är lite complicated. Jag vet inte vilka de är och vad de ska göra. Men din första mening är rätt.



De ska träffa honom ensam, uppenbarligen. Som det var från början skulle de komma tidigare, för jag var redan inbokad senare. Men de hade ett bättre plan som kom senare så då frågade han om jag kunde tidigare. Annars skulle han behöva mecka med planet.

Jag förstår inte din poäng. Men skit i det, jag orkar inte tänka längre på detta. Han blev iaf glad att guilttrippen funkade :)

2009-03-18 @ 18:33:16
Postat av: Pär

Vilken bra kille!!! Precis som en tjej! Man måste lära sig att hota och skapa skuldkänslor på det där viset. (Tjejer brukar vara bra på det annars.)

2009-03-18 @ 18:39:46
Postat av: Ylva

Jag tycker att du skulle ha svarat; åh, vad bra att ni kan ändra med London.



Bloggpris till dig på Yfronten!

2009-03-18 @ 19:25:31
URL: http://yfronten.blogg.se/
Postat av: Camilla

Men vadå det är klart man känner sig tvingad att tillbaka säga "självklart hinner jag till klockan elva"

får lite... vad heter det.. känner sympati

2009-03-18 @ 20:16:32
Postat av: Camilla

Men vadå det är klart man känner sig tvingad att tillbaka säga "självklart hinner jag till klockan elva"

får lite... vad heter det.. känner sympati

2009-03-18 @ 20:16:48
URL: http://tidviskreativ.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0