Smartaste människan jag pratat med i dag

Telefonsamtal.

Jag: - Hej! Jag har fel på mitt internet. Det har krånglat i två veckor. Vad är det som är fel tror du?

Bredbandskille: - Ja vi kan ju titta efter. Är modemet inkopplat?

Jag: - Ja. Men det är det utan tråd som inte funkar. Trådlösa alltså. Stoppar man in grejen i hålet funkar det.

Bredbandskille: -  Om man stoppar in grejen i hålet funkar det. Jamen vad bra då.

Jag: - Ja.. hehe. jag och teknik du vet.

Bredbandskille: - Hehe ja I get the hang of you (sa han inte, men han gjorde ett sånt ljud) Vilka lampor lyser på modemet?

Jag: - Power och wlsan.

Bredbandskille: - Jag får inte kontakt med ditt modem. Wsan ska lysa också.

Jag: - VA? Hahaaaa. Kan DU få kontakt med MITT modem? (Värsta FRA ju)

Bredbandskille: - Ja, men kan du ta ut grejen ur wsan-uttaget och sen stoppa in den igen??

Jag: - Nu gör jag det.

Bredbandskille: - Så, nu har jag kontakt med ditt modem.

Jag: - HAHA!! Det är ju helt übermänskligt. Vad ballt!!

Bredbandskille: - Ja. Och nu trycker du bara på datorikonen på datorn och sedan trycker du reparera.

Jag: - HAHAHAHHAHAA TACK SÅ SJUUUKT JÄÄÄÄÄTTEMYCKET!! Du är SÅ intelligent!!!



Det måste vara så tacksamt på nåt sätt att hjälpa mig.

Kommentarer
Postat av: Emelie från Östersund

Haha! Det är nog inte alla som är lika tacksamma. Jobbar själv som teknisk support, NOT alla är som du.

2009-03-09 @ 17:05:35
Postat av: Per

"men han gjorde ett sånt ljud"



Hur låter ett sånt ljud? ;-)

2009-03-09 @ 17:55:39
Postat av: Anonym

Per: jamen... Typ "Hmprjaa"

2009-03-09 @ 18:10:45
Postat av: Lane

"Have you tried turning it off and on again?" Se It-crowd!

2009-03-09 @ 19:36:57
Postat av: mammabecka

Haha vad kul :D

2009-03-09 @ 19:53:30
URL: http://mammabeckas.blogg.se/
Postat av: Ida UNG MAMMA

♥ haha, du är för rolig du!











www.gotteochvi.com

2009-03-09 @ 20:04:47
URL: http://www.gotteochvi.com
Postat av: Ylva

Jag hade brutit ihop av skratt redan om någon sa "stoppar man in grejen i hålet funkar det."...

2009-03-09 @ 20:32:29
URL: http://yfronten.blogg.se/
Postat av: ♥ ♥ ♥ bambi ♥ ♥ ♥

Ja, jag trodde att "stoppar man in grejen i hålet funkar det.." var det roliga!

2009-03-09 @ 21:13:04
URL: http://bambi.blogg.se/
Postat av: Pär

Mycket underhållande.



Det jag har funderat länge på är om du verkligen säger som skriver. Dvs med en massa roliga uttryck och grejer som annars mest används i skriftspråk. Om du verkligen använder dessa så skulle jag önska att få höra dig köra standup i typ en timma i sträck.

2009-03-09 @ 21:18:57
Postat av: knivlisa

Pär: tycker du übermänskligt och TACK SÅ SJUUUKT JÄÄÄÄÄTTEMYCKET används mycket i skriftspråk???



:)

2009-03-09 @ 22:12:00
Postat av: Pär

Lite grann, ja. :)

2009-03-09 @ 22:15:48
Postat av: Chriz

nästan så man får lust att börja jobba kundtjänst när man läser det där alltså ;)

2009-03-11 @ 05:42:41
URL: http://chrippz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0