Den hämningslöse biljettkarriäristen

I t-banan vid biljettluckan:

Jag (sträcker fram min remsa och får sedan cp-ryck): NEJ VÄNTAAAAA!

Biljettkille: VA?

Jag: Få se.. Nä.. det är ju bara en kvart sen förra stämpeln gick ut. Då behöver du inte stämpla igen.

Biljettkille: Eh jo.. Då måste jag stämpla.

Jag: MÄH.

Biljettkille: Hallå. Jag vill ju behålla mitt drömjobb fattar du väl.

Jag: Ja det förstås.

Biljettkille:
Men oss emellan.. Hade du inte skrikit så sjukt högt hade jag gått med på att inte stämpla, men nu hörde de andra. Så det är ditt fel.

Jag: Jaha.

Biljettkille: Tänk på det till nästa gång. Skrik inte så sjukt högt.

Jag: Okej. Tack!

Biljettkille:
Det var så lite så.

Jag:
Ja..



Ps: Jag vet att ni väntar på snuskhistorien men grejen är att Linus filmade mitt tal och jag försökte klippa ut snuskdelen igår men datorn hängde sig hela tiden. Gör ett nytt försök i kväll.

Uppdatering:

Jag blir GALEN. Nu har jag i två kvällar försökt klippa den där sketna snuskfilmen.
Windows movie maker tar inte .mov. Jag konverterade den och det går fortfarande inte. 

SÅ jag laddade ner Adobe premiere men den psykar sig när jag ska packa upp den. Och nu måste jag sova. Någon som vet ett problemfritt program som gör .mov till .avi så den funkar i WMM?

Kommentarer
Postat av: tobys.se - En släng av ADHD och hjärnsläpp

Just det Lisa!



Skrik inte så högt nästa gång! Någon skulle kunna tro att du får en orgasm i kön eller något.. Hehe.

2010-05-25 @ 14:22:18
URL: http://tobys.se
Postat av: Carro

hm, vet inte om jag är trög eller så, men kommer inte från stockholm och förstår inte grejen med stämplingen, måste man inte alltid stämpla eller vaddå? haha fast det roliga e ju att du sa det för högt!

2010-05-25 @ 16:20:47
Postat av: Carro

hm, vet inte om jag är trög eller så, men kommer inte från stockholm och förstår inte grejen med stämplingen, måste man inte alltid stämpla eller vaddå? haha fast det roliga e ju att du sa det för högt!

2010-05-25 @ 16:21:01
Postat av: Pär ds

ser fram emot filmen!

2010-05-25 @ 17:15:22
Postat av: Marika

Haha jag såg dig i dag på tunnelbanan! Det MÅSTE ha varit du. Vid slussen typ 12?

2010-05-25 @ 18:39:44
Postat av: Marika

Forts: Men jag trodde att du alltid cyklade så jag tänkte att det kanske inte var du. Men nu ser jag att du åkt. :O

2010-05-25 @ 18:40:51
Postat av: Heffler

"Skrik inte så högt" räcker som snusk. För stunden.

2010-05-25 @ 18:50:15
URL: http://www.heffler.blogspot.com
Postat av: knivlisa

heffler: Hahhahaha



Marika: Japp, de va jag. Men vad har vi sagt om att inte säga hej??? SÄG HEJ :D



Carro: Man måste inte stämpla om den nyss gått ut. Då kan man bara säga till eventuella kontrollanter att man åkt omkring i t-banesystemet.

2010-05-25 @ 19:17:15
Postat av: Daniel

Men ge inte stackars killen sparken sen...



när han äntligen fått sitt drömjobb!

2010-05-25 @ 19:29:34
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Pär den sämste

Testa ultra quicktime!

2010-05-25 @ 23:42:44
Postat av: knivlisa

Det var den bland annat jag testade. Jag har konverterat den men WMM säger att codec inte är installerat på datorn. Vilket himla codec liksom. OCh jag har startat om.

2010-05-25 @ 23:44:53
Postat av: besynnerligt

Prova Windows LIVE movie maker. Annars funkar det bra att konvertera med HandBrake, går snabbt.

2010-05-25 @ 23:46:20
URL: http://besynnerligt.wordpress.com
Postat av: knivlisa

Tack, det största problemet är att psykdatorn hänger sig HELA tiden. Den är helt sjuk i huvet.

2010-05-26 @ 00:02:22
Postat av: Gabbis

Testa jaycut.com, den brukar hantera det mesta - och den är gratis. Namnamnam.

2010-05-26 @ 02:30:28
URL: http://gabbislarsson.blogspot.com
Postat av: beciell

Nu har jag publicerat 20 frågor i min blogg.. De är fria att kopiera för att sedan besvaras i din blogg.. Ett bra & kul sätt för dina läsare att lära känna dig lite bättre =)

2010-05-26 @ 02:33:20
URL: http://beciell.blogg.se/
Postat av: Jenny

Nyss hittat din blogg och jävlar vad sen jag är till föreläsningen nu.. Direkt när jag kommer hem igen ska jag sätta mig här och blocka datorn några timmar till så jag kan gå igenom dina inlägg. Min sambo kommer vara: Amen TACK knivlisa! Nu får jag inte kolla expressen på nätet på flera timmar (han har sån dålig smak.. javetmenjaggillarhanendå) ciao! Najs blogg men det fattade du va :D

2010-05-26 @ 11:06:02
Postat av: sofie

Ja vill se mer bilder på fina syster i fina bröllopsklänningen. Sen vill ja typ ha fina bröllopsklänningen!

2010-05-26 @ 13:43:48
URL: http://underbaravardag.blogspot.com
Postat av: Lina O

Det känns så bra att du verkligen går in fört! Härliga tider!

2010-05-26 @ 14:30:37
URL: http://www.jelio.blogspot.com
Postat av: knivlisa

Sofie: Japp de kommer!

2010-05-26 @ 14:38:43
Postat av: hanna

tack knivis. det var ett fint bröllop. om du vart i sverige hade vi kanske setts där? ma ba akwaaaard. eller inte



2010-05-26 @ 14:45:02
URL: http://exiback.blogg.se/
Postat av: Sanna

Lisa-Fisa! Jag ska säga något smart nu!: Kanske klarar inte ditt veka(?) grafikkort eller möjligtvis minne att du kör så tunga program. Testa att stänga av en del program som startar automatiskt när du sätter på datorn (hehe). Du kans också rensa lite i minnet. Förhoppningsvis borde det få datorn att sluta stänga av sig själv, när du öppnar premiere. MEN jag vet att iof att premiere har en bugg som stänger ner iof. Det var ett helvete i skolan. Ps Vann jag längst inlägg nu? Ds

2010-05-26 @ 23:11:23
Postat av: vanja

Assåååååå varför stöter du alltid på så roliga människor?!

2010-05-27 @ 22:32:08
URL: http://vanjas.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Win FF bästa skiten!

2010-06-07 @ 18:25:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0