En som gjorde min dag och en som förstörde den



Bild: hem.passagen.se/hotamtotam/



Telefonsamtal:

Sandra: - Heeej, du jag måste prata av mig lite, har du tid?

Jag: - Jarå, vaddå vaddå.

Sandra: - Jo. En kompis kompis har en boaorm. Och hon och ormen har blivit så sjukligt bra vänner. Alltså jättenära vänner så att hon har tagit ut ormen ur terrariet och den krälar omkring i lägenheten hela tiden och dom kelar och gosar och så. MEN... helt plötsligt slutade den äta. Den bara slutade, och blev smalare och smalare... Och så EN NATT!!

Jag (förväntansfullt): -  Åkte den in i hennes trosor??

Sandra: - Nej, det skulle man kunna tro, men det är inget snuskigt tyvärr.

Jag. - ååå (suck).

Sandra: - Nej, den bara lade sig raklång på golvet. Alltså helt spikrak. Och min kompis kompis tänkte ååååh nej nu dör den ifrån mig. Det där är säkert ett dödsbeteende. Så morgonen efter tog hon den till veterinären. OCH VETERINÄREN!! Gissa vad han sa?

Jag: - Vet inte.

Sandra:  - JO. Han sa "jag vet inte hur jag ska säga detta, men din orm planerar att äta upp dig". HAHA! Fatta! Ormen hade typ späkt sig själv och magrat för den stora måltiden. Den tänkte svälja henne. Och den hade lagt sig raklång för att kunna mäta hur lång den var i jämförelse med henne. När den inte var i terrariet längre hade det skett någon sorts maktförskjutning, och den såg henne som ett byte. Sjukt va?

Jag: - Det är det sjukaste jag hört. TACK!


Sen berättade jag allt för min nya kollega.

Han: - Men du. Jag kan allt om ormar. Det där är inte ett dugg sant. Ormar kan inte planera sådär, och känner inte av maktförskjutning. Men det är en bra historia.

Jag: - Mäh.

So much for bonding med sin nya kollega. Hålla på och förstöra.

Kommentarer
Postat av: joel

SKRÖÖÖÖNA

2008-06-02 @ 21:24:27
URL: http://www.joeljosefsson.blogspot.com
Postat av: knivlisa

Hahahhaha... Skröna my ass.

2008-06-02 @ 21:58:54
Postat av: Käpt´n Flint

Nänänä, det är alldeles för bra för att inte vara sant. Tänk vad hon sket på sig när veterinären berättade det där. Störtkul!



För övrigt så är ju detta mitt favoritcitat från skrönan: "Jag (förväntansfullt): - Åkte den in i hennes trosor??"



Ha ha. Tänk att få tillbringa en dag i knivlisas fantasi. Hade någon levande människa kommit ut därifrån utan att behöva flytta in till en vadderad etta?

2008-06-02 @ 22:45:03
URL: http://www.myspace.com/killingkittensswe
Postat av: joel

Det är en skröna. Jag har läst det på flera ställen bara senaste dagarna och den börjar alltid med "Jag har en kompis kompis..."

2008-06-02 @ 22:46:44
URL: http://www.joeljosefsson.blogspot.com
Postat av: Valentina

Jag har valt att strunta helt i din jobbarkompis som bara förstörde allt. jag kommer berätta historien utan slutet. HAHA! Hur sjukt som helst!

2008-06-02 @ 23:01:01
URL: http://muslimah.devote.se
Postat av: Mikey

Tråkig kollega jö!



2008-06-02 @ 23:16:22
Postat av: knivlisa

oj joel är det sant. äh. Jag väljer att inte tro på dig. Jag är som Valentina. Lyssnar inte på strunt.



Mikey: Han är inte så tråkig egentligen. Han kan faktiskt hålla andan i tre minuter!! Då kan man inte vara tråkig.

2008-06-03 @ 15:25:13
Postat av: Mikaela

Klockrent ju! Jag väljer att bortse från din tråkiga kollega. Gillar inte honom/henne.

Historien va bra mycket bättre innan han/hon la sig i!



Ska genast berätta den för folk!!!

2008-06-03 @ 15:37:57
URL: http://www.meiandmikaela.blogspot.com
Postat av: Mikaela

oooh nu va jag en sådan där idiot som läser andras blogar och säger typ: Oooooh var har du köpt den kjolen - när de klart och tydligt står under "h&M 249:-"



Står ju att din kollega är en han...

2008-06-03 @ 15:39:28
URL: http://www.meiandmikaela.blogspot.com
Postat av: N

vad kul, nu vet jag vad felice tänker hon hon fläker sig på dörrmattan. Tack lisa tack.

2008-06-03 @ 16:36:13
URL: http://nooni.blogg.se/
Postat av: knivlisa

Mikaela: hah! Det är okej.



Kapten: Det är väl ovanligt med att ormen åker in i trosorna. Inget fantasifullt med det :)

2008-06-03 @ 17:49:12
Postat av: Käpt´n Flint

Nä jag har hört att folk håller på med sånt, outröooulitt aijjsså (två sista orden på östgötska).



Men det är la en skröna det också...



Nu ska jag äta gröt o läsa Bamse. Gonatt!

2008-06-03 @ 18:41:52
URL: http://www.myspace.com/killingkittensswe
Postat av: Markus

ömsa skinn kanske? (jättevild ormgissning)

2008-06-03 @ 18:48:30
Postat av: knivlisa

kapten: Inget ovanligt menar jag.

2008-06-03 @ 19:06:49
Postat av: Sandra

Ja men det är väl klart att det inte är en skröna! Jag vet det för det var jag som berätta och då är det jag som bestämmer! Dessutom så var det nån som hörde sig för med en naturkunskapslärare om det var rimligt och det var det!



För övrigt så låg ormen och mätte sig bredvid henne i sängen och inte på golvet, vilket bara gör den ännu äckligare!

2008-06-03 @ 23:26:58
Postat av: knivlisa

Alltså sandra, läs orminlägget på joeljosefsson.blogspot.com.. Jag tror inte heller att det är en skröna.. Men man börjar ju undra.

2008-06-03 @ 23:30:33
URL: http://knivlisa.blogg.se/
Postat av: Alex

Jag gillar delen med att veterinären råkar vara nån slags expert på ormar som känner till precis hur de tänker. Som om det är vanligt förekommande att ormar slingrar omkring i folks hus och funtar på att käka upp husse...

2008-06-04 @ 12:52:44
Postat av: Ämma

Jag läste just upp den för mamma -_-' Hon undrar om ormen började käka sen igen.

Tycker inte historien låter speciellt sannolik faktiskt.. Den skulle väl ömsa skinn eller gå i ide eller nåt annat som ormar brukar(?) göra..

2008-06-04 @ 20:59:51
URL: http://aemmasblogg.blogspot.com
Postat av: fröken gud:

ååå! min kollega (som kommer från el salvador) berättade igår för mig om sin granne. han hade fint ställt sig på ett bananodlingsfält (? ..osäker på just den punkten), och när han stod där och kissade så bet en orm honom i snoppen. den svullnade upp så att han fick KAPA DEN! (!!?) fast han sa att det inte gjorde så mycket eftersom att han var 60 & bara kissade med den ändå.

så oskrönigt det kan bli.

2008-06-05 @ 10:19:46
URL: http://shootmeagainiaintdeadyet.blogg.se/
Postat av: Malin

Det klart som fan det är sant. Det förstår väl vem som helst! Tänk bara på ormen i paradiset, en sån sneaker. Han kunde planera han. Så varför skulle inte den här kunna det? Jag tror på det. Helt och fullt!

2008-06-07 @ 11:25:26
URL: http://mallorysown.blogspot.com
Postat av: Maria

Min kompis kompis drog på semester till Köpenhamn för att festa en helg. Hon var ute med några kompisar på en bar och träffade en skitsöt kille som hon började flörta med. Det ena ledde till det andra och han hånglade upp henne mot en vägg. Han ville att hon skulle följa med honom hem, men hon vågade inte (okänd stad och visste inte alls vem han var och sådär).

På måndagen när hon var hemma igen känner hon att det börjar klia i och runt munnen. Efter ett tag får hon eksemliknande utslag och börjar oroa sig över att hon utvecklat någon konstig allergi. Hon går till läkaren, som inte förstår vad det kan vara och börjar ta en massa prover. Efter ett par dagar ringer läkaren och börjar ställa en massa konstiga frågor, bland annat om hon befunnit sig i närheten av ett bårhus nyligen. Det visar sig nämligen att utslagen kommer sig av ämnen som bildas i och med nedbrytningen av ett lik...



Killen som hånglat upp henne har tidigare hånglat upp ett lik!



Helt sann historia!

2008-06-11 @ 12:40:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0