Yttersta Förnedringen




Linus och jag håller på att rensa förrådet. Det är rätt avslöjande ska jag be att få tala om.

Linus: - Det här är din gamla jacka va?

Jag: - Ja.. Jag hade den för flera år sen.. (helt untrendy)

Linus: - Slänga?

Jag: - Ja, jag ska bara kolla fickorna.. ....Shit detta höll jag på slänga..

Linus: - Vaddå, SL-kortet?

Jag: - Ja.. Eh.. Äh det var inget.

Linus: - Vaddå... Ska du spara SL-kortet?

Jag: - Ja...... Alltså... det är..... Äh....

Linus: - Vaddå äh?

Jag: - Nämen.. Nej men. ..(confessingtime) Jag..  Kan inte slänga det för.. För jag har aldrig slängt ett SL-kort. I hela mitt liv..

Linus: - HAHAHHAHAHA (hånskratt). Du har ALDRIG slängt ett enda SL-kort? Är det nån sorts vidskepelse eller?

Jag: - Ja... Eller.. Ja.


Det är sant. Jag har bott i Stockholm  i typ 10 år och har ALDRIG slängt ett SL-kort. Jag bara kan inte. Det känns som att nåt hemskt ska hända mig.. Jag sparar dem (har typ över 100) i en liten hemlig ask.

Jag ska ändå ha cred för att jag aldrig blivit påkommen förut av Linus trots att vi bott ihop i typ 2 år.


Kommentarer
Postat av: mammabecka

Hahaha sjukt! Du åker inte så ofta då, antar jag?

2009-01-20 @ 21:23:25
URL: http://mammabeckas.blogg.se/
Postat av: mammabecka

Förresten... vad är SL-kort? generad

2009-01-20 @ 21:23:58
URL: http://mammabeckas.blogg.se/
Postat av: Anonym

mammabecka:



SL-kort används på kollektivtrafiken i Stockholm såvitt jag vet. Bussar, t-bana osv. Typ.



Rätta en ung Östersunds-bo om han har fel. :(

2009-01-20 @ 21:35:16
Postat av: Alexander

Fint att inte mitt namn kom med. Alexander, ska det i alla fall stå. :P

2009-01-20 @ 21:36:01
Postat av: knivlisa

Förlåt, jag tänkte inte på att inte alla är stockholmare.. Alexander har helt rätt. SL-kort är kollektivtrafiksmånadskort. Så det har ju blivit en del.. Hrmm..

2009-01-20 @ 21:45:28
Postat av: knivlisa

Typ 120 stycken borde jag ha.. Och de kostar ju 450-700 spänn styck!!! mycket pengar är dom värda. Nån som vill köpa samlingen?

2009-01-20 @ 21:47:53
Postat av: Rebecca Utan Räkor

Ojojoj.

Jag sparar på toalettpapper från resturanger. Men det kan man ha som minne. Men vad ska man med tågkort till liksom?

2009-01-20 @ 21:52:16
URL: http://alltutom.blogg.se/
Postat av: E

själv har jag svårt att skiljas från biobiljetter, eller de har svårt att skiljas från mig...

2009-01-20 @ 21:59:10
Postat av: klara

haha du är underbar

2009-01-20 @ 22:08:29
Postat av: jessica

jobbig tvångstanke du har där!

2009-01-20 @ 22:31:16
URL: http://jejejessica.blogg.se/
Postat av: knivlisa

Rebecca: Vaddå sl-kort kan väl också vara minne?

Fast toapapper kan man ju använda när man run out of it hemma.



E: hihi deras fel självklart.

2009-01-20 @ 22:49:17
Postat av: Mimmi

ÄNTLIGEN ett inlägg om något jag själv inte gjort! Efter det där om att håna skidskyttarna för deras muppiga namn blev jag verkligen på riktigt orolig att du och jag är samma person...

2009-01-21 @ 08:59:53
Postat av: c a m i l l a

hahaha jag sparar oxå på mina SL-kort från varje gång jag jag varit i sthlm. har dock inte lika många som du :P haha

2009-01-21 @ 09:00:26
URL: http://camillabr.blogg.se/
Postat av: ColinZeal

Mimmi:

Ännu en person som du relaterar till?

;)



Knivlisa:

Freak!

:D

2009-01-21 @ 09:19:20
URL: http://www.colinzeal.se
Postat av: Niklas

När du lägger ner kortet i ditt skrin, tar du då upp alla korten en snabbis och sprider ut dem likt en solfjäder i dina händer? Typ som man gör med monopolpengar? Isf förstår jag dig...

2009-01-21 @ 09:31:41
URL: http://shutupdonnie.blogg.se/
Postat av: knivlisa

Shupup: JA, det är så många fina färger. Tyvärr är de lite mer utspridda än att alla ligger i den där asken. De ligger på massa olika små gömmor. Men tanken är att jag ska lägga alla i den där aksen.

2009-01-21 @ 09:38:35
Postat av: NN4AN_Mike

Jag hade en grann-tant på samma våning som jag som också sparade på alla sina kort i en plåtask på balkongen. Fast hon sa att det berodde på att hon var el-allergiker och att magnetremsorna på korten gjorde henne sjuk. Fast ibland kunde man se att det lös i hennes lägenhet så jag tror hon ljög. Hursomhelt så flyttade hon sen ifrån sin lägenhet (pga. el-allergin) och jag fick ta över hennes lägenhet i stället. Kortaste och bästa flytten någonsin, 2 meter tvärs över hallen :)



Lisa, du kan glädja dig åt att du fortfarande inte är lika sjuk som den gamla granntanten, fast hon hade ju haft 60 års försprång att träna sig på så det är inte kört för dig än.... :)



Keep it up!

Din vän i o-nödan

Mike

2009-01-21 @ 10:40:28
URL: http://tetrisism.blogspot.com/
Postat av: knivlisa

Tetris: HAHA vilken sjuk en.. Kreativ lögnare ändå måste man säga.. Jag ska bli som hon!!

2009-01-21 @ 10:42:46
URL: http://knivlisa.blogg.se/
Postat av: link

Lisa, jag hoppas det är bara du som inte får slänga SL-korten. För jag har slängt gamla SL-kort som jag hittat vid flera tillfällen...sorry. Svårt att veta att de betyder så mycket för dig. Hoppas det inte händer nåt hemskt nu!



Puss

2009-01-21 @ 12:46:45
Postat av: Mimmi

Åh jag tänkte mig att du hade en Dexter-låda liksom..

2009-01-21 @ 15:10:00
Postat av: Kittie

oooh, haha känner igen mej riiktigt. väldigt mycke sånt som jag har svårt att skiljas från. spara halstablett papper från grekland 6 år, det e ju minnen när man låg där sjuk o inte gjorde något ball alls.. haha.

samma sak me platskort till Skånetrafiken (söders SL) och biobiljetter osv osv osv.

kanske vi ska börja rensa? gå vidare på något sätt borde ju funka.



kraam Kittie

2009-01-21 @ 23:19:48
Postat av: Simon

det är klart att man inte slänger SL-kort!

Tänk vad mycket man har upplevt med dom. Skola... jobb... livet! :)

2009-01-22 @ 13:03:23
URL: http://simonbloggar.blogg.se/
Postat av: knivlisa

Kittie: Haha, då har du ingen kille som tvingar dig till att slänga va. Var glad för det. Rensa?? Nej dont make me... Biobiljetter kan jag kanske vara utan, men aldrig att jag skiljs från mina fina sl-kort.



2009-01-22 @ 15:15:24
Postat av: essim

Haha, ja här får du lite cred! :)

2009-01-22 @ 23:50:13
URL: http://blogg.aftonbladet.se/16334
Postat av: paeran

Helt sjukt det där. Jag är uppvuxen i sundsvall. Åkte buss till plugget varje dag, och sparade alltid mina busskort som vi fick. Hade en hel hög. (Har den kvar)

2009-01-25 @ 09:12:42
URL: http://www.paeran.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0